|
Alkatrész azonosító
Vannak alkatrészek, amelyek első ránézésre egyformának tűnhetnek, de az egyes típusoknál (vagy azonos típusok különböző évjáratainál) eltérőek lehetnek. Ezek felismerésében szeretnék segíteni a fotókkal, kérlek segítsegetek ti is!
|
Id.: 15115
Izs 350 henger - alapvetően nem a szögletes felömlőről, hanem az oldalra kilógó mind a hat bordaáig felérő - hatlamellás - felömlőfedélről lehet beazonosítani
|
Id.: 15114
Izs 49 henger - '55-ben váltottak a kerek felömlőre az addigi szögletes helyett (a blokkban kialakított csatornákat is igazították!). Azonosításhoz: a 49-es hengerek jellemzője az ötlamellás felömlőfedél, a hengeren az oldalra kilógó hat borda közül a legfelsőt már nem vágták ki.
|
Id.: 15160
Kis lámpatökhöz való telóburkolat - sík felületen egymás mellé állítva (a rögzítőcsavarok füleinél érintkezik a két cső) a két fül között kb. 15,7 cm-t mérhetünk.
|
|
Id.: 15161
Nagy lámpához való telóburkolat - a kislámpásénál két centivel nagyobb, kb. 17,7 cm a távolság a két fül között.
|
Id.: 15162
A két telóburkolat oldalról. Nem látok semmi különbséget.
|
Id.: 15163
A Planetákon a lámpatartófül a villakifli alatt 2-3 centivel helyezkedik el, a 49-esen teljesen fent van. Itt viszont mindkettőn egészen fel, közvetlenül a kifli alá hegesztették.
|
|
Id.: 16488
Izs 49K gyári kerékagya - oldalanként dupla csapággyal és egyenes M5-ös küllőkkel
|
Id.: 16489
|
Id.: 16490
Egy Izs 49K-n
|
|
Id.: 16491
És még egy 49K
|
Id.: 16674
Izs 49 dekompresszor kar. Számtalan egyéb gyártmány dekompresszorkarja is hasonlít jobban vagy kevésbé az eredetire.
|
Id.: 16675
Nem mondom, hogy a képen látható az egyetlen lehetséges gyári kar, de McFrag alkatrészazonosítója (http://mcfrag.com/49/483/) és a saját ismereteim alapján ez biztosan gyári.
|
|
Id.: 16676
Főbb ismertetőjelei az egy darabból öntött bilincs (viszonylag vastag gyűrűvel), illetve a hosszú, jellegezetesen ívelt kar.
|
Id.: 16677
A kart a blincshez rögzítő csavart eredetileg egy kontraanyával biztosították, ez az én dekompresszorkaromon már hiányzik. Mindenképp érdemes pótolni, egyrészt hogy ne hagyjuk el a szép gyári csavart, másrészt pedig hogy ezirányú óvatosságból ne húzzuk túl a csavart, a spiáteröntvényből így kiszakítva a menetet.
|
Id.: 16678
McFrag véleménye szerint a gyári karokat egy hernyócsavar szorítja a kormányhoz, de láttam kétcsavaros bilincset is, ami amúgy minden másban megegyezett a képen láthatóval.
|
|
Id.: 16680
A hernyócsavarok elhelyezése is változott idővel. Ezen a darabon a bilincsnek pont a karral átellenes oldalára került. Az McFrag alkatrészazonosító oldalán szereplő karon a bilincs "alsó ívén" (ahol ez az asztallapra felfekszik) helyezkedik el a rögzítőcsavar, a dupla hernyócsavaros bilincseknél pedig azzal szemben, a gyűrű felső oldalán található a másik csavar.
|
Id.: 16679
|
Id.: 16681
|
|
Id.: 16856
A 49-es és az újabb, Planeta dekompresszor kar egymás mellett
|
Id.: 16857
forrás: http://foto.inbox.lv/latvian22/ps_daljas
|
Id.: 16858
|
|
|