Shadow: Az 50-70-es évek Izseit 6V 7A-es akkumulátorral szerelték, ezek abban az időben 3MT-7 kóddal futottak. Helyettesítésükre a legtöbb boltban gond nélkül beszerezhető B49-6 a megfelelő. Gyártótól és üzlettől függően 4-6e Ft. Ez savas akkumulátor. Ha zselés akksit akarsz használni (szerintem felesleges), akkor a töltőrendszeredet is finomítani kell, mert ezek nagyon kényesek a jó töltésre.
Üdv.Én egy kezdő motoros vagyok és azt szeretném tudni hogy egy 61-es kiadású izs-be milyen aksit érdemes tenni vagyis itt márkára is gondolok meg arra is hogy hány amperest no meg zseléset vagy savasat?
Köszi előre is.
Brezi: olyan nincs, hogy nem veszi a töltést. Van egyáltalán töltése a gépnek? olyan 7,2-7,4-et illik neki tölteni, ha nem akkor feszíteni kell a feszzabályzóban a viszáram kapcsoló rugóján és rá kell mérni.
Hello! Megtudná nekem mondani valaki, hogy milyen fajta aksit érdemes tenni 1 izs 56ba? A mostani zselés 6V 12Ah sajnos véleményem szerint nemveszi fel a töltést ezért 1 70km-es út alatt lemerül tompított és helyzetjelző használata mellett. Előre is köszönöm a válaszokat!
Hajhaj, van valami elvetemült gyűjtő, akinek van 3MT-7-es akksija? Igazából a méretek lennének nekem fontosak. A Bannernek van B49-6, 8A-es akksija. Ennek a mérete 91x83x160. Szerintetek ez okés lehet?
vettem uj aksit a töltést megnézettem 7.2 alapon .az aksi ejtette a feszültséget ezért ment el minden a villany kapcsolásnál mert a töltéssel elmentem volna de az aksi zárja az áramkört .jo motorozást mindenkinek
A gyújtáskapcsoló sajna már nálam is rengeteg problémát okoz.
Nincs mit tenni, cserélnem kell.
Már úgy kell mm-eket pöcögtetni a kulcson, hogy induljon a motor, meglegyen a kontaktus.
Első körben én is zárlatra gyanakodnék, de mindenképp Sövény módszere az, amivel a legkönnyebben ki lehet szűrni a töltésproblémát. (Magas fordulaton kapcsolni világítást.) Ja, lehet gyújtáskapcsoló-probléma is, ne felejtsük el, az is közös pont...
Ha csak a régi MZ-kre gondolok vissza, ahol át lehetett kapcsolni tisztán generátoros módba, de akkor nem volt lámpa,
elképzelhető az akksi probléma.
Ugyanakkor lehet, hogy zárlat van a világítás vezetékei közt.
Képes leállítani a motort. Jártam már így.
Ha tudsz kölcsön kérni valakitől egy jó akkut, érdemes megnézni.
Egyébként a vezetékeket érdemes megnézni.
Szerintem új dinamó és vezetékelés miatt nem kéne ilyet csinálnia. Ha kicsid pörgeted a motort, akkor is leáll világítás mellett? Az én akksimmal "csak" annyi volt a gáz, hogy nem szerette a töltést megtartani. Igaz, a desztillált víz mellett kapott az sokminden más fajta vizet is... :-) Kicsit megforraltam (két napig egyfolytában töltőn volt) az akksit, és azóta érezhetően jobb lett. Ha ez sem segít, marad az akksi csere szerintem. De az sem egy nagyon komoly tétel. A SELEKS-féle akksi nekem személy szerint jónak tűnik, és az ára sem nagyon durva (12 Amperes volt asszem 3000-ért).
Szóval a kis regenerálást (forralás, utántöltés, aztán megint forralás) ajánlom kipróbálni, hátha segít!
villamosságban sem vagyok nagyon otthon ,meg aztán a 6v-os téma sem erösségem,igy hát megkérdek 1-2 planétást:gyerekek lehet egy öreg aksi miatt olyat megsz....ni,hogy bebikázza az ember az aksit és csak addig megy a motor (friss dinamo és zsir uj vezetékelés mellett)mig a világitást rá nem adom??!
tehát tölt e az uj dinamo 7,2-t alapon de az aksi nem veszi annyira hogy lemerül a világitás ,miatt?