Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Fórum » Az oldalról » Ha hibákat találtok, akkor azt ide...


« »




IZS73: Le kellene próbálnod a dinamót a fesszabályzótól függetlenítve teljes gerjesztéssel közepes fordulaton.
A gerjesztőtekercs végét DF (orosz megfelelőjét nem tudtam kivenni a rajzon), ami a fesszabályzón van kösd le onnan, valamint a dinamó D+ (kefetartó pontját) és kösd össze őket. Indítsd a motort, az akku pluszról egy másodpercre adj áramot nekik egy vezetékkel, majd az összekötésre és testre kötött voltmérőt figyelve, fordulaton fel kell szaladni a feszültségnek 13-16V-ig is. Ha ez megtörténik, a dinamó jó, a továbbiakban a fesszabályzóddal kell tornázni. Sajnos nincs előttem az IZS szabályzója, én zömmel Uralt, BMW-t,Jawát, Zündappot műtögettem eddig de az elv ugyanaz.
6,5 V-nál össze kell kapcsolnia a dinamót az akksival és terheletlenül(lekötött akku mellett, bár bár van olyan egyoszlopos szabályzó, aminél nem szabad lekötni az akkut állítás közben) 7,8-8V nak kell lennie az üresjárási feszültségnek. Ezeket pici csavarokkal vagy rugófeszítő fémnyelv hajlítgatásokkal lehet állítgatni. ...és persz konstrukciótól függően van viszáramkapcsoló is....szóval ez így fórumon keresztül inkább tájékoztató jellegű, amolyan neszesemmifogdmegjól sajnos...

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Mixer Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Csa-bi :: 2017. április 10. 17:44 :: ::




IZS73: Ok.

Előzmény: IZS73 Az egész párbeszéd: 3 hozzászólás


omega63 :: 2017. április 10. 13:30 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Tegyük fel, hogy jó a fesszabályzóm, és még sem tudom 6,5 Volt-nál magasabb töltőfeszültségre beállítani, alapjáraton pedig 6,1 Volt csak, terhelve fényszórókkal 5,8 Volt. ...lehet a dinamó hibája? ...milyen jellegű hiba, ha igen? ...illetve tudom az eredő töltőfeszt mérni a dinamó kapcsain? ...kérdés, melyiken? ...feltettem egy másik fesszabályzót, azzal is ugyan azokat a Volt értékeket mértem csak, mint az eredetivel. (Az eredeti IZS feszültségszabályzó egyébként nagyon szép és precíz állapotban van, felszereltem egy után gyártottat - maga volt a borzalom a gyártás minősége is - majd mértem vele párat, de a végére még ki is gyulladt az ártatlanom!) ...az eredeti szovjet nagyon precízen meg van csinálva, látni minden kis elemén, és semmilyen beégés vagy elhasználódás nem mutatkozik rajta. Kérdés, mit kellene állítanom, hogy magasabb legyen a töltőfeszültségem? ...kézzel kapcsoltam az érintkezőit - lefogtam - semmit nem javult a töltőfeszültség semmilyen fordulaton. Van töltésem, de alacsonyabb, mint kellene. SOS!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 10. 0:02 :: ::




omega63: ...az tényleg szép kis túra lehetett, és örülök, hogy ezt olvasom, legalább inspirál, hogy rendbe szedjem és higgyek benne, hogy az enyém is jó lesz... ...egyszer csak! Köszi!

Előzmény: omega63 Válasz: omega63 Az egész párbeszéd: 3 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 9. 23:51 :: ::




IZS73: Jók lehetnek az elektronikus fesszabályzók, bár dinamónál inkább a mechanikust kedvelem. Az elektronikus jobbára 7,2-7,4V-ra van terheletlenül bekalibrálva, ahol ha felkapcsolod állandó jelleggel a fényszórót, már nem annyira bivaly a töltés, főleg ha keveset jársz a motorral.Ezen módosítani jobbára nem lehet.A mechanikust fel lehet húzni 7,8-8 V-ig anélkül, hogy már károsodna a dinamó és lámpával is jó a töltés. Az elektronikusnak nagyon el kell találni a hűtését-hőelvezetését, mert többnyire ennek hiányába döglenek bele.
A másik alternatíva, bár sokan idegenkednek tőle, főleg veterán vonatkozásban, az pedig a tavaly januártól motorra is engedélyezett az "E" minősítéssel ellátott ledes nappali fény.
Én ezt használom, elöl az oldalkocsim aljára van felszerelve 1db erős fényerejű, attól függetlenül, hogy 12V generátoros a motorom és bőven bírja a halogén izzót is. Viszont a mérhetetlenül alacsony áramfelvételű ledes lámpával kímélem a kapcsolókat,hálózatot, a generátor is teljes kapacitással tölt és nem égnek egész nap fölöslegesen a helyzetjelzők körben a motoron.
Szólónál is ügyesen be lehet integrálni típus függően a fényszóró foncsorba vagy a villaközbe.
Bár nem tudom, hogy 6V-os rendszerhez készítenek e.
Üdv!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Csa-bi :: 2017. április 9. 18:51 :: ::




Üdv Mindenkinek!Planéta 2-el többször voltam Ausztriában egészen Semmering -ig,Szlovákiában Trencsénig felmentem,soha nem volt probléma.Igaz 12voltos rendszerrel.A jó elektromos rendszer a lelke az egésznek,maga a motor bírja a hosszú utakat,ha oda van figyelve rá,meghálálja a törődést és páratlan élményekkel gazdagítja tulajdonosát.Ez csak egy vélemény saját tapasztalat alapján.Szép az idő, ma lehet motorozni!

Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 3 hozzászólás


omega63 :: 2017. április 9. 10:22 :: ::




Csa-bi: ...még univerzális 6 Voltos elektronikus feszszabályzóra is gondoltam, nem tudom kinek van tapasztalata ilyennel? ...legalább a dinamót ne kellene cserélni.

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 9. 8:52 :: ::




Csa-bi: Igen, én is ebbe az irányba gondolkodom egyelőre, hogy helyreállítani tökéletesre az eredeti rendszerét. Régebben MZ TS 250-el messzire el mertem merészkedni és soha nem hagyott ott, pedig eleinte annak is voltak gondok a töltésével. Ott inkább az előtét tekercs adta meg mindig magát.

Előzmény: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 9. 8:50 :: ::




Brutálizs: ...az szép táv lehet akkor!

Előzmény: Brutálizs Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 9. 8:48 :: ::




Brutálizs: ...gondoltam már erre is, de szeretném megőrizni az eredetiségét is a motornak - igaz, nem OT jellegű.

Előzmény: Brutálizs Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 9. 8:48 :: ::




IZS73:
Sziasztok! kétségkívül előnyösebb egy nagyobb teljesítményű 12V-os rendszer de a 6V-os titka egy hibátlan, beégésmentes érintkezővel rendelkező fesszabályzó és egy pontos beállítás. A 6V-os járműveket hosszú évtizedeken keresztül használták anno nem csak hobbi, hanem mindennapi használatban, munkaeszközként is... Egy hibátlan dinamó mellett, új, vagy újszerű fesszabályzóval ami terheletlenül 7,8-8V-ra van beállítva, lámpás használat mellett működő töltésrendszert lehet elérni.
Mivel ezeket a dinamók nem nagyon tudnak 10A-nél többet, a fényszóró izzó sem legyen nagyobb 30/35W-nál. Az akksi pedig mindig jó, töltött állapotú legyen, mert az sem jó a rendszernek, hogy mindig egy lemerült, magára hagyott, szulfátos-cellazárlatos állapotban lévő akksival, ami mindig baromi nagy áramot vesz fel van üzemeltetve a motor havonta egyszer. Üdv!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Csa-bi :: 2017. április 9. 8:00 :: ::




IZS73: Szabadegyháza, (Dunaújváros és Székesfehérvár közt).
Le kell cserélni 12 V-ra! A 6V nem való semmire!!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Brutálizs :: 2017. április 8. 22:01 :: ::




IZS73: ...nekem is van még addig tennivalóm, terheletlenül is csak 6,25 Volt a töltésem, gondolhatod, leszo@ja az aksit lámpával 5 km alatt! ...találtam digitális voltmérő kijelzőt, 0 - 30 Voltig mér, fel lesz szerelve a km óra alá, hogy mindig lássam, mennyi az aktuális töltésem!

Előzmény: IZS73 Válasz: Híres Csa-bi Brutálizs Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 8. 21:30 :: ::




Brutálizs: Hát akkor rajta! ...honnan indulnál Dárga Brutálizs?

Előzmény: Brutálizs Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 8. 21:28 :: ::




IZS73: Ha addigra kész lesz az Izs-dnepr oldalas koalíció akkor mindenképpen!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Brutálizs :: 2017. április 7. 22:46 :: ::




IZS73: ...de bármilyen motorral részt lehet ám venni, facen vannak fenn videók a korábbi ilyen rendezvényekről!

Előzmény: IZS73 Válasz: Brutálizs Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 7. 12:31 :: ::




Üdvözletem! Valaki innen esetleg tervezi, hogy ellátogat az augusztus 10-11-12-i Kiskunfélegyházán megrendezésre kerülő IV. Nemzetközi Oldalkocsis és Katonai Motorkerékpárok találkozójára? Állítólag ez Mo-n els őalkalommal kerül megrendezésre. ...én tervezem, természetesen az IZS-el!

Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 7. 12:30 :: ::




Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Találtam egy hirdetést Egove felhasználónéven, de nincs elérhetőség.
Szeretnék kérni egy tel.számot, vagy egy mail címet!
Köszönöm



Jabi :: 2017. március 31. 8:32 :: ::




sziasztok!

az apróhirdetések között mindig vannak olyan oldalak, ahol nem jelenik meg a lap alja, tehát továbblépni sem lehet. na ez most az első oldal :-( tehát látszik 5 hirdetés, és sehova tovább.



hammond_peet :: 2017. január 18. 21:59 :: ::




Üdvözlöm!
A dongó váz érdekelne,ha még meg van.
Az alatta lévő tel.szám nem érvényes!
Köszönettel!



béla bátyó :: 2017. január 6. 18:31 :: ::

« »