|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IZS.47: Öröm ilyeneket olvasni! Eszembe jutott a kezelési utasítás egyik figyelmeztetése is:
"Indítás előtt a hengerről a porlasztóról és a légszűrőről el kell távolítani a havat és vigyázni kell arra, nehogy a porlasztóba hó kerüljön."
Abban az időben (persze néha most is) létszükséglet volt, hogy a motor megbízhatóan működjön. Más távolságok, más útviszonyok voltak arrafelé, ahova ezek a járművek eredetileg készültek. De főleg a helyenként igencsak zord éghajlati viszonyok miatt. Nem hiszem el, hogy véletlen, hogy mindegyik Izs modellt legalább 250.000, de inkább 400-500 ezres példányszámban gyártották. De szerintem ugyanez igaz a sokszor szidott Uralra vagy Dnepr-re. A horror minőségűnek kikiáltott Dnepr-ből is elfogyott több mint 3.000.000 darab, biztosan nem véletlenül.
Megbízható motorok ezek minden bizonnyal ma is, ha sikerült kiiktatni a korábbi kényszermegoldásokat. Meg persze a rutin is elengedhetetlen, ismerni kell a legalapvetőbb karbantartási feladatokat.
Na, ez most elég elszálltra sikerült.
Ha lesz még lehetőséged és a tulaj sem ellenkezik, egy-két képet megoszthatnál a motorról! Export vagy belpiacos modell?
|
|
|
|
|
Soveny
:: 2011. október 2. 14:33
::
:: |
|
|
|
|
|
Üdv mindenkinek!Úgy éreztem ezt meg kell írnom ,az egyik barátom kb 2 évvel ezelőtt kérdezte,melyik izs az amelyiknek kéziváltó van a tankon mert egy ismerősének egyik raktárjában látott porosodni oldalkocsival egyet. A motor már akkor legalább 5 éve ott volt ,ő tartozásba kapta ,nála a motor nem volt be indítva. Kérdésünkre a nemeladó választ kaptuk.Egy hónappal ezelőtt ezt a kérdést megint megkapta, de motor még mindig nem eladó,de örülne ha üzemképessé tennénk ,ami kell rá vegyük meg ,kifizet mindent.Akkor annyit tudtam róla ,gyertya nincs benne de a motor átfordul.A héten el lett hozva,1957-es IZS 49 kisipari oldalassal, csak a kilóméteróra,bilux kapcsoló,hátsólámpa nem rá való,amúgy minden alkatrésze meg van és az 57-es évjárathoz illik.Ma volt időm foglalkozni vele:a benzin csap meg volt lazítva,meghúztam .Raktam rá benzincsövet,gyertyakábelt,pipát ,gyertyát, raktam bele slusszkulcsot.Öntöttem bele benzint,és leszereltem a gyujtásdoboz fedelét,negativ testelésü szabályzó van benne , akksitöltőt kötöttem rá,mert nemvolt kedvem az én motoromból kivenni az akksit .Gyujtásra rakom,világít a töltéslámpa,gyertyánál szikra van,kinyitom a benzincsapot,meg úsztatom, a levegő szabályzó karból kiakasztottam a bowdent mert félig rá állitott helyzetben meg volt szorulva,rúgtam rá egyet :semmi, a gázt ráhúzom semmi,megint meg úsztatom, gáznélkül rárúgok:jár a motor, a tőltés lámpa teljesen elalszik ,levettem róla az akksi töltőt és gyönyörűen kihagyás nélkül megy a saját dinamójáról ,mert akksi nincs benne még rossz se .Bíztam benne,de ezt azért én sem gondoltam volna, hogy úgy fog beindulni ennyi állás után mint amit 1 órával előtte állítottak le.(A megszakító,benzincsap ,karburátor, gyújtásdoboz érintkezőinek tisztítására számítottam és nemkellett semmihez sem hozzányúlni)És ezt azért írtam meg mert most döbbentem rá, hogy ezek mennyire megbízható motorok lehettek új és fiatal korukban!A mostani kínlódásoknak az lehet az oka ,hogy már csak olyan alkatrészekhez jutunk hozzá amit valamikor kidobtak ,és azt is néha horror összegért kell megvenni.
|
|
|
|
|
IZS.47
:: 2011. szeptember 29. 23:37
::
:: |
|
|
|
|
|
|
|
| |