Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Fórum » Szerelés » IZS beindítása


« »




Soveny: Majd készítek róla képeket ,első látásra magyarországi verziónak tűnik,szokásos fekete szín ,alsó láncvédő nincs,(egyetlen magyar is 49-en sem láttam még) felső villakifli krómozott,de ezt is sok motoron lehet látni,nem tudom minek volt a függvénye?

Előzmény: Soveny Az egész párbeszéd: 6 hozzászólás


IZS.47 :: 2011. november 21. 21:24 :: ::




Soveny:Nem semmi gond, én értettem félre, de azért ne feledkezzünk el arról, hogy akkoriba 5 éves terv szerint gyártottak ami nem volt köszönőviszonyba a kereslettel ill. eszi nem eszi ez van és ha nem kell akkor is muszáj megvenni, hogy elfogyjon és a terv teljesüljön különben... Meg a keletázsiai keresletről, és motoroskultúráról(ahova nagy számmal gyártottak) európai agyal fogalmunk sincs...

Előzmény: Soveny Az egész párbeszéd: 6 hozzászólás


tygrIZS :: 2011. október 5. 18:58 :: ::




tygrIZS: Igen, valóban érződik. De ez csak a véletlen műve lehet, mert miközben írtam, egyre azon gondolkodtam, érdemes-e ilyen gejl hozzászólást elküldenem. :-) Már kezdtem magam rosszul érezni, hogy ennyire polírozom ezeket a szovjet izéket.

Előzmény: tygrIZS Válasz: tygrIZS Az egész párbeszéd: 6 hozzászólás


Soveny :: 2011. október 3. 21:31 :: ::




Soveny:Mint ha egy kicsi iróniát éreztem volna az irásodból???Ez a figyelmeztetés olyan mint, hogy macskát ne tegyünk mikróba bundát szárítani...

Előzmény: Soveny Válasz: Soveny Az egész párbeszéd: 6 hozzászólás


tygrIZS :: 2011. október 3. 1:35 :: ::




IZS.47: Öröm ilyeneket olvasni! Eszembe jutott a kezelési utasítás egyik figyelmeztetése is:

"Indítás előtt a hengerről a porlasztóról és a légszűrőről el kell távolítani a havat és vigyázni kell arra, nehogy a porlasztóba hó kerüljön."

Abban az időben (persze néha most is) létszükséglet volt, hogy a motor megbízhatóan működjön. Más távolságok, más útviszonyok voltak arrafelé, ahova ezek a járművek eredetileg készültek. De főleg a helyenként igencsak zord éghajlati viszonyok miatt. Nem hiszem el, hogy véletlen, hogy mindegyik Izs modellt legalább 250.000, de inkább 400-500 ezres példányszámban gyártották. De szerintem ugyanez igaz a sokszor szidott Uralra vagy Dnepr-re. A horror minőségűnek kikiáltott Dnepr-ből is elfogyott több mint 3.000.000 darab, biztosan nem véletlenül.

Megbízható motorok ezek minden bizonnyal ma is, ha sikerült kiiktatni a korábbi kényszermegoldásokat. Meg persze a rutin is elengedhetetlen, ismerni kell a legalapvetőbb karbantartási feladatokat.

Na, ez most elég elszálltra sikerült.

Ha lesz még lehetőséged és a tulaj sem ellenkezik, egy-két képet megoszthatnál a motorról! Export vagy belpiacos modell?

Előzmény: IZS.47 Válasz: IZS.47 tygrIZS Az egész párbeszéd: 6 hozzászólás


Soveny :: 2011. október 2. 14:33 :: ::




Üdv mindenkinek!Úgy éreztem ezt meg kell írnom ,az egyik barátom kb 2 évvel ezelőtt kérdezte,melyik izs az amelyiknek kéziváltó van a tankon mert egy ismerősének egyik raktárjában látott porosodni oldalkocsival egyet. A motor már akkor legalább 5 éve ott volt ,ő tartozásba kapta ,nála a motor nem volt be indítva. Kérdésünkre a nemeladó választ kaptuk.Egy hónappal ezelőtt ezt a kérdést megint megkapta, de motor még mindig nem eladó,de örülne ha üzemképessé tennénk ,ami kell rá vegyük meg ,kifizet mindent.Akkor annyit tudtam róla ,gyertya nincs benne de a motor átfordul.A héten el lett hozva,1957-es IZS 49 kisipari oldalassal, csak a kilóméteróra,bilux kapcsoló,hátsólámpa nem rá való,amúgy minden alkatrésze meg van és az 57-es évjárathoz illik.Ma volt időm foglalkozni vele:a benzin csap meg volt lazítva,meghúztam .Raktam rá benzincsövet,gyertyakábelt,pipát ,gyertyát, raktam bele slusszkulcsot.Öntöttem bele benzint,és leszereltem a gyujtásdoboz fedelét,negativ testelésü szabályzó van benne , akksitöltőt kötöttem rá,mert nemvolt kedvem az én motoromból kivenni az akksit .Gyujtásra rakom,világít a töltéslámpa,gyertyánál szikra van,kinyitom a benzincsapot,meg úsztatom, a levegő szabályzó karból kiakasztottam a bowdent mert félig rá állitott helyzetben meg volt szorulva,rúgtam rá egyet :semmi, a gázt ráhúzom semmi,megint meg úsztatom, gáznélkül rárúgok:jár a motor, a tőltés lámpa teljesen elalszik ,levettem róla az akksi töltőt és gyönyörűen kihagyás nélkül megy a saját dinamójáról ,mert akksi nincs benne még rossz se .Bíztam benne,de ezt azért én sem gondoltam volna, hogy úgy fog beindulni ennyi állás után mint amit 1 órával előtte állítottak le.(A megszakító,benzincsap ,karburátor, gyújtásdoboz érintkezőinek tisztítására számítottam és nemkellett semmihez sem hozzányúlni)És ezt azért írtam meg mert most döbbentem rá, hogy ezek mennyire megbízható motorok lehettek új és fiatal korukban!A mostani kínlódásoknak az lehet az oka ,hogy már csak olyan alkatrészekhez jutunk hozzá amit valamikor kidobtak ,és azt is néha horror összegért kell megvenni.

Válasz: Soveny Az egész párbeszéd: 6 hozzászólás


IZS.47 :: 2011. szeptember 29. 23:37 :: ::




Wattie: jeee!

Előzmény: Wattie


Soveny :: 2010. május 28. 16:40 :: ::




Köszönöm mindenkinek a segitséget. A kondit kellett cserélni. Újra szól a kétütemü!

Válasz: Soveny


Wattie :: 2010. május 28. 11:57 :: ::




Wattie: Üdv!Ha a megszakító az üllő és kalapács között szikrát dob, a kondenzátor a rossz vagy nem hozzávaló,esetleg szélsőségesen kicsi vagy nagy a megszakító hézagod . A kondenzátor feladata nyitott megszakítónál felvenni az áramot a trafó helyett ,kapacitása a megszakító hézaghoz van illesztve, így mind a két értéknél a gyárilag elő írtat illik betartani!

Előzmény: Wattie Az egész párbeszéd: 4 hozzászólás


IZS.47 :: 2010. május 25. 22:21 :: ::




Wattie: Ha a kalapács érintkező részénél húz át, kicsi a hézagod, ha máshol, akkor szigetelés gond.

Előzmény: Wattie Az egész párbeszéd: 4 hozzászólás


öreg vas :: 2010. május 25. 19:44 :: ::




Wattie: Akkor csak a magszakitónál lesz a hiba ott az alététek ne mjól vannakl összerakva a sorerndet már nem tudom mert én is szórakoztam vele sokat kérdezz valaki olyat aki biztosra tudja a sorrendet de majd megnézem neked én is ...

Előzmény: Wattie Az egész párbeszéd: 4 hozzászólás


uveges89 :: 2010. május 25. 17:17 :: ::




Szevasztok! köszi a jótanácsokat! Nézegettem a gyujtást. Az mitöl van, hogy megszakitó kalapácsnál áthúz? Ott is dobja a szikrát.

Válasz: IZS.47 öreg vas uveges89 Az egész párbeszéd: 4 hozzászólás


Wattie :: 2010. május 25. 11:27 :: ::




Soveny: Hát egyrészt igazad van de ha kopott akkor meg megemlitettem hogy inkább nézze meg a Wattie .
De az a baj hogy itt hiába irogatok látni kéne azt a motort mert már ő is rég irt hogy akkor mi is van a motorral mert még rosz karbicsekkel is bekéne röffeni ugyhogy szerintem itt a villamosságnál keresgélnák trafó vezetékek bekötés ill a álló forgórész jó-emeg a megszakitónál a kis alátétek jól vannak-e mert azzal én szorakoztam mert ott se mindegy hogy hogy van és akkor áthuz.

Előzmény: Soveny Az egész párbeszéd: 3 hozzászólás


uveges89 :: 2010. május 23. 11:55 :: ::




uveges89: Kondit érdemes, de a szénkefe egyelőre nem sok vizet zavarhat.

Előzmény: uveges89 Válasz: uveges89 Az egész párbeszéd: 3 hozzászólás


Soveny :: 2010. május 23. 9:48 :: ::




Tisztelt márkatársak!Korlátozott számban felajánlok megvételre -lelazulás elleni-Nord Lock alátéteket, 6 és 8 mm-es csavarkötésekhez.(500 ft/10 db)Postázva is, levélként.
Érd:zsoca70@citromail.hu



zsoca70 :: 2010. május 22. 18:00 :: ::




WattieE ha a gyujtás jó beleértve előgyuj meg a hézag a gyertya is csinálhatja a gubancot mert jártam én ugy az uj gyertyával is hogy szar volt kezd azzal hogy többgyertyával kipróbálod ha ugy se akkor még a trafó vagy a kábelek nincsenek -e megszakadva esteleg ill szénkefeék éppeke -e vagy nincsenek e megkopva és még a kiskondit is kicserélném egy ujra .

Válasz: Soveny Az egész párbeszéd: 3 hozzászólás


uveges89 :: 2010. május 22. 14:43 :: ::




Wattie: Igen, igaza van Viktornak, tuti a gyújtás környékén van gubanc. Bár nekem soha nem tudott olyan szar lenni a gyújtásom, hogy ne induljon be bármilyen gyertyával, amit a földben találtam. Lehet, hogy csak szerencsém volt. Biztos jól be van lőve az előgyújtás?

Előzmény: Wattie Az egész párbeszéd: 5 hozzászólás


Soveny :: 2010. május 21. 15:29 :: ::




Wattie:de ha van szikra meg benyát kap akkor ugye bár elvileg indulni kéne . Még lehet a probléma a megszakitónál hogy áthuz vagy a kis alátétek nem jól vannak mert én szórakoztam vele sokat mire rájöttem hogy az a hiba.Mert amint leirtad hogy új akkor kompresszió tuti jó a szimeringek tuti jók a gyujtást a könyv alapján belőtted .
Hidd el itt a villamos részében kell keresgélni mert az ezeknek a betegsége benya meg szikra mellett meg jó gyujtással (elő is beleszámit) menni kell .

Előzmény: öreg vas Az egész párbeszéd: 5 hozzászólás


uveges89 :: 2010. május 21. 14:11 :: ::




Wattie: megszakító-hézag, szimmeringek rendesen vannak belepakolva? Karburátor melléklevegő-csavar nincs eltekergetve? Van egyáltalán gyújtás? Akkutöltőt nem nagyon illik rátenni az elektronyos rendszerre.... normális akku mint írták a többiek....kompresszió van? elősűrítés van? hengerfej rendesen letömítve? a lehetőségek tárháza végtelen.....

Előzmény: Wattie Az egész párbeszéd: 5 hozzászólás


Balázs_ :: 2010. május 21. 7:31 :: ::




Wattie: Szerintem ha ezek nem jártak sikerrel, nem tudod betolni.( ha jó a kompresszió, amúgy sem)
Egy pöffenés sem volt? Nincs fordítva beszerelve a dugó?

Előzmény: Wattie Válasz: uveges89 Az egész párbeszéd: 5 hozzászólás


öreg vas :: 2010. május 20. 23:00 :: ::

« »