|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BGyuri: Ironikus, hogy két hónap elteltével, épp 10 perccel az üzeneted után jártam itt az oldalon. De aztán újra eltelt egy hét, mire válaszolni tudok. Tényleg ennyire megállt itt az idő. :-)
Igen, a Facebook már teljesen átvette az ilyen, tematikus fórumok helyét is az interneten. Megértem, de azért inkább sajnálom ezt a tendenciát, mert a FB felépítése alkalmatlan arra, ami szerintem az internetes fórumok egyik fontos célja volt, a közösen összegyűjtött információ, tudás rendszerezett, kereshető, és később is bármikor bővíthető tárolása és megosztása.
Ilyen párbeszéd, és főleg információcsere, kimondottan Izs motorokkal kapcsolatban itt, és a Veterán Fórumon alakult ki itthon. Sok hasznos, magyarul korábban nehezen elérhető anyagot adtunk össze itt is, majd a VF-en: (nem csak Izses) szerelési útmutatókat, kézikönyveket, adatokat, blogbejegyzéseket. Mára az izs.hu teljesen megállt, és ahogy látom, a VF-en még van ugyan heti néhány hozzászólás, de ezt sem lehet összehasonlítani a tíz évvel ezelőtti lendülettel. De jó látni, hogy például az izhmoto.pl az új idők ellenére sem állt meg.
Én nagyon sokat tanultam ezekről az oldalakról, és nagyon sajnálom, hogy az a sok hasznos információ, ami a FB csoportokban ma is összegyűlik, az ömlesztett struktúra és a nagyon hitvány kereső miatt nem állhat össze rendszerezett tudásbázisá. Legalábbis én így látom, pedig sok érdekes posztot olvasok a karburátorokról, gyújtásról, ilyen-olyan problémákról.
Az viszont nagyon jó, hogy a Facebook át tudta hidalni a nyelvi, vagy földrajzi távolságokat, és ez a régi fórumokon nem működött. Szerintem ez király! Jó látni pl. a sok lengyel motort is, és a közös utazásaitokat, hogy összetartotok. Végülis ez sokkal fontosabb, mint hogy mondjuk hány mm-re fut a csíkozás a sárvédő szélétől.
|
|
|
|
|
Soveny
:: 2023. január 12. 23:22
::
:: |
|
|
|
|
|
Épp ma beszéltem Nagy-György Pistivel, hogy mennyire nihil van itt, mindenki a FB-csoportban lubickol. Új évet kezdünk, szeretnénk idén is sokat motorozni. Jó lenne leugrani Belgrádba, a Vaskapu -szoroshoz, és persze a Felvidék örök kedvenc túraútvonal. Üdvözlök minden Izs-fanatikust, ne hagyjuk abba, mi vagyunk az utolsó mohikánok, akik Izzsel motoroznak.Titokban néha elkészül egy Izs, mindig nagy öröm a feltámadás.Benne van a pakliban, hogy ezt a pár mondatot csak hónapok múlva fogja elolvasni egy véletlenül ide betévedő dinoszaurusz 😃
|
|
|
|
|
BGyuri
:: 2023. január 4. 22:07
::
:: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Híres
:: 2017. december 31. 21:54
::
:: |
|
|
|
|
|
érsekatya: Persze, hogy nem Rád, hanem Rám gondolt az Úr, de mindegy is! egyébként én is lemondanám most is, ha épp nem szimpatikus a vevőjelölt, egyébként is csak kizárólag azért hirdettem meg, mert ha elkel, akkor közelebb kerülök az építés lehetőségéhez - nem is pénzügyileg, hanem az asszonynál jobb lapokkal indulok, mert hát edlment a motor, lesz helyette másik alapon! De szerintem marad, és nem igazán bánom, mert az a pár százas nem sokat nyom a latba egy két milla körüli építésnél már! Te meg Híres komám ne add fel ilyen gyorsan a dolgokat, ha akarod, hogy legyen egy jó fogatod, akkor lesz is, csak akarni kell! Érsekatyának: ne is törődj vele, de nem 20 ezerért vettem az IZS-t, és árulom 480 ezerért, hanem pontosan 550 ezerbe volt és két kézzel építettem, szóval nem kötelező megvenni bárkinek is! Ha nyerészkedés lenne a célom, akkor legalább 800 ezerért hiretném, mint a hahun más személy.
|
|
|
|
|
IZS73
:: 2017. október 24. 10:37
::
:: |
|
|
|
|
|
Híres: A hengerrel és esetleg főtengóval kapcsolatban még azért nem kerestelek, mert le akarom húzni a hengert az IZS-ről, hogy mi kolompolhat intenzív gázadásra, és ha látok valamit, annak fényében üzletelni, mert lehet nem is a henger, hanem a főtengely fog kellenei, vagy épp mindkettő. Szóval még kis türelmet kérek, persze ha addig valakinek kell, hát nyilván add oda, de lehet az enyém lesz az! Nemsokára jelentkezem mire lesz szükségem! Köszi a fotókat!
|
|
|
|
|
IZS73
:: 2017. október 20. 15:38
::
:: |
|
|
|
|
|
Híres: Köszi! Nem félek, hogy elviszik, szerencsére! Ez az Ural csere csak egy olyan dolog, hogy ha véletlen valami kedvemre való akadna jó árban, esetleg akkor. De inkább tervben van egy oldalkocsis építés, valami BMW-t akarok hozzá értelmes árban, nagyon az R1100RS felé nézelődöm, ahhoz pattintani egy oldalkocsit, az már szép fogat lenne. A régebbi R65, stb. 80 -as évek BMW-i ha van is már nagyon drágák! De ez az elkövetkezendő évek projektje lesz, mert azért a pénz felém se élére állítva van tartva! De ha találok hozzá értelmes alanyt, akkor összehozok valamit, persze még utána kell járjak mibe fáj a papírozása. Az a baj, ha fel is bukkan itthon valami értelmes oldalkocsis fogat, az 3 - 5 millió között van, de inkább az a jellemző, nincs itthon esetleg pár Pannónia, Jáwa, IZS, Ural, Dneper fogat, tehát max. 23 Le, ami elég vékonyka oldalkocsizáshoz.
|
|
|
|
|
IZS73
:: 2017. október 20. 15:31
::
:: |
|
|
|
|
|
Híres: az elektromosság egy furfangos téma.Látszólag nagy katasztrófákat hamar meg lehet oldani és máris vidámabb az ember.Egy vasárnapi történet: kimentem a lőrinci börzére a 49-cel.Csodálkozás, tetszés, fotózás, stb.Persze, ilyenkor az indítás a legérdekesebb momentum, kb. 8-10 ember összegyűlik mindig nagy várakozással.MIÉRT NE EKKOR MENNE TÖNKRE A KONDENZÁTOR?Füstöl, köhög, hörög ,fullad, és hát az ember a karburátorra gyanakszik már megint.Szerencsére belépett a képbe egy régi izses kolléga, Raszta Balázs segítségével feltárták a hibát , Fóti Gyulától beérkezett egy ajándék kondi és a 49 mosolyogva fingott egy kövéret a kétlövetűn, megiramodott én pedig megnyugodtam és hazamentem.
|
|
|
|
|
BGyuri
:: 2017. október 19. 21:44
::
:: |
|
|
|
|
|
|
|
| |