|
 |
|
 |
|
Az Ural másodszülötte :: Izs-49
A rendszerváltást követően fényes karriert futottak be a Szovjetunióban készült öreg járművek. Míg egy Moszkvics autót vagy Ural motorkerékpárt egy pillantásra sem méltattunk tíz évvel ezelőtt, ezek mára elismert veteránjárművek lettek. Ilyen az Izs-49 is, melynek egy restaurált, de rendszeres használatban lévő példányát Csikós Zsolt mutatja be az olvasóknak. Veterán Autó és Motor - 2002. február
Bolygóközi állomás :: Visszatérő családtag - Izs Planéta
Tipikus történet. Egy hajdani motorkerékpár emléke visszatér, és aztán hamarosan maga a kétkerekű is. Lassan minden olyan lesz, mint régen. Legalábbis a motoron. A nosztalgiázás eredményét Ocskay Zoltán mutatja be. Veterán Autó és Motor - 2003. december
|
A "SZOJUZ"-tól az "URAL"-ig
Tévedés lenne azt hinni, hogy a cári Oroszországban nem "gyártottak" motorkerékpárt. Nos, az egykori feljegyzések szerint a moszkvai Duksza gyár 1913-14-ben idegen licenc alapján 100 darab "Riga" motort készített.
Eddig a történelem.
Aztán, a Nagy Fordulat után, amikor az új életet jelentő győzelmes harcok után megkezdték a szovjet emberek új hazájuk építését, akkor kezdhettek foglalkozni motorkerékpárok konstrukciójának gondolatával... Autó-motor XX.évf :: 1967. XI. 6. :: 21. szám
|
|
|
 |
|
 |
|
| |