Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Képtár » Soveny » Izs 49 csíkozása

Izs 49 csíkozása
Nem tudom, ez évjáratonként változott-e. Egy 57-es évjáratú motor csíkozásához gyűjtöm az anyagokat



Id.: 16154
1955-ös 49 váz. A váznyaktábla alatt kb. 1,5cm-re (~13-15mm) fut a csík, majd ezt a szintet tartva átfut a másik oldalra és onnan lefelé

Id.: 16393


Id.: 16394
A domborítás tetejéig felfut a csík egyenesen, középen

Id.: 16158
Csak a látszó helyeken van csík. Az első, felső blokktartó csavar felett 1cm-el szakad meg (addig a domborítás kb. közepén fut), illetve a hátsó felső blokktartócsavartól a kürttartófülig (alatta 7-8 mm-el fogy el). A váztábla alatti csíkozás itt még hibás!

Id.: 16159
Másik oldalon a hátsó üléstengely magasságáig fut a csík.

Id.: 16160
Szinte mindenhol a domborítás közepén fut, nem a peremet követi!

Id.: 16161
A segédkeretek csíkozása. Összesen két csíkról van szó. Illetve háromról, mert a felfelé (nézőpont kérdése) tartó csík megszakad a rögzítési pontnál.

Id.: 16162
Hegesztéstől hegesztésig, kis ráhagyással futnak a csíkok, középen.

Id.: 16150
Az első sárvédőn a peremétől 15mm-re kezdődik egy 4mm vastag csík. Úgy látom a sárvédő négy sarkát leszámítva (mivel ott ''lekerekít'' befelé egy kicsit) végig ezt a távolságot tartja.

Id.: 16151
Itt látható az is, hogy a szegecselés középvonalán halad át a csíkozás. A szegecset magát azonban kihagyták a csíkozásból (ez már újrafestett motor, de bízom a restaurátor szakértelmében). Fotók a kék motorról: izhmoto.pl, Gaca 1957-es 49-ese

Id.: 16152
Az első sárvédő felső részén körbefut...

Id.: 16153
...alul viszont a peremig fut a csíkozás.

Id.: 16155
A teleszkóp számára kialakított mélyedés előtt megszakad a csík, majd a függőleges pálca szegecselése mögött folytatódik.

Id.: 16689
Ez is egy 1957-es, szintén belpiacos modell. Az első sárvédő csíkozása itt is: a sárvédő felső részén körbefut...

Id.: 16687
...a teleszkóp számára kialakított mélyedés előtt megszakad, majd a függőleges pálca szegecselése mögött folytatódik...

Id.: 16688
...alul pedig a peremig fut.

Id.: 16690
A hátsó sárvédő csíkozása két párhuzamos vonalból áll, vagyis nem érnek össze sehol. Ez hátul nagyon halványan kivehető a rendszám és a pálca alatt, elöl pedig onnan sejthető, hogy a sárvédőnek a láncvédő számára behomorított része nem kapott csíkozást, a vázháromszög felső csöve mögött ér véget.

(Megj.: a láncvédőre szintén nem húztak csíkot!)

Id.: 16691
A másik oldalon azonban elöl is egyenesen, lezárás nélkül fut a lemez aljáig.

Id.: 16397
A csíknak a sárvédőperemtől való távolsága mind az '55-ös,...

Id.: 16692
...mind az 1957-es évjáratnál egyezik

Id.: 16163
A kerekek soha nem voltak csíkozva, legfeljebb a veterán minősítésen.

Id.: 16156
Az üzemanyagtartály csíkozásánál egyelőre nem igazán tudom, mihez lehet viszonyítani...

Id.: 16157
A csík minden esetre itt is 4mm széles

Id.: 16396
Az 1955-ös motor üzemanyagtartája

Id.: 16149
csomagtartó (ezt a zöld+arany kombinációt kapja amúgy majd vissza a motor)

Id.: 16395
Az 1955-ös motor csomagtartója