Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Képtár » Soveny » Izs 49

Izs 49
Szép (lesz), jó (lesz)



Id.: 10889
Ne haragudj, Glali, hogy ezt kell írjam, de a nem álom felújítási alap valahol itt kezdődik... :D

Id.: 10890
1957-es évjárat, mint a legtöbb itthoni 49-es...

Id.: 10892
...és hogy én is elégedetlenkedjek, szerintem utoljára akkor lehetett tiszta ez a blokk.

Id.: 10893


Id.: 10891


Id.: 10894
Újabb fontos alkatrész.

Id.: 10895
Kromofág,...

Id.: 10896
... és magasnyomású mosó után

Id.: 10897
Má alig van rajtta dukkó

Id.: 10898
Blokktakarítás

Id.: 10974


Id.: 10972
Csíkozáshoz segítségek: csomagtartó (ezt a zöld+arany kombinációt kapja majd vissza a motor)

Id.: 10973


Id.: 11538
Ha megnő, ilyen lesz (ez egy lengyel motor, az mcfrag.com-ról)

Id.: 11851
Csendélet a tetőtérben (néhány új alkatrész megfigyelhető)

Id.: 11852
Mivel a hátsó fék be volt rohadva, nekiálltam szétszedni. Illetve álltam volna, de ugye be van rohadva.

Id.: 11853
A tervem az volt, hogy szépen leflexelem a fékdobot/lánckereket. Mivel előzőleg benzinnel próbáltam tisztogatni, és gondoltam, nem jó a benzines cuccokat flexelni, első lépés a többszöri öblítés volt, 60°C-on.

Id.: 11854
Itt már javában tart a munka. Így hagytam ott, amíg ebédeztem. Székelykáposzta volt, sok hússal, ahogy szeretem.

Id.: 11855
Ez fogadott, mikor visszaértem az ebédből. Nem, nem lopták el flexet, csak nem látszik a fotón.

Id.: 11856
Ezután megint abba kellett hagynom a munkát, mert elkészült a kávé.

Id.: 11857
Aztán a kávé után nagyobb lelkesedéssel hamar befejeztem a körbevágást. Első szétfelxelt fékdobom. Van, akinek ez jobban megy már elsőre is, de nem akarok versenyre kelni.

Id.: 11858
A nagy örvendés után rájöttem, hogy attól, mert körbevágtam a fékdobot, még nem lett jobb a helyzet, ezért ha már így belejöttem, gyorsan vágtam egy kis ajtót a fékkulcsnak. Hisz mit ér egy fékkulcs ajtó nélkül?

Id.: 12480
Nekiálltam szétszedni a km-órát, egy pohár bor mellett igazán hangulatos szórakozás.

Id.: 12481
A számlap még szép is lehetne, ha nem kopott volna le a fehér festés. Csere.

Id.: 12482
Az üveg szép. de a bal alsó sarokban (kerek, hehe ;D) lepattant már. Viszem üvegtechnikushoz, hátha meg tudja sufnizni.

Id.: 12483
Mutató - szinzterezve lesz, gondolom, vagy festve.

Id.: 12484
A belseje nagyon szép állapotú, már-már új. A számláló tárcsái is szinterezve lesznek, vagy kézzel festve, mint a kindertojás.

Id.: 12485
Összességében jó biznisz volt (Lengyelhonból). A menetek szépek, működni működik. Csúnyának csúnya, de néhány egyszerűbb kézművesfoglalkozás keretében fel lehet újítani.

Id.: 14453
A projekt nem állt le, csak nem halad. Ma pl. egy kürtöt vettem, persze eredetit. Nem gondoltam, hogy ekkora. Szép lesz.

Id.: 14454
Persze hiányos, de azóta Izs 47-től sikerült egy komplettet beszerezni

Id.: 14455
Ja meg vettem egy gyújtásdobozt is.

Id.: 14462
Pont jó, mert a régebbi fajta, G36-os gyújtásomhoz passzol.

Id.: 14456
1950. decemberi. Nem korhű, de legalább öregebb. :)

Id.: 14457


Id.: 14458


Id.: 14459


Id.: 14461


Id.: 14463


Id.: 14780
Izs 49 lámpatök, fehér festéssel a km-óra világításnál

Id.: 15107
Vezetékek bekötése a gyújtáson (G36, nem pedig G36-M), kérdés hogy jó-e?

Id.: 15362
Megvan az adásvételi szerződés! Nagy lelkesedéssel zöldül a motor!

Id.: 15363
Juhú! Már csak egy kattintás és kész is a motor!

Id.: 15364
Ugye, megmondtam? Kész is az egész motor — blokk. Persze már lassan két éve, hála Fulton kompromisszumokat nem ismerő, tökéletes munkájának.

Id.: 15365
Szóval haladjunk csak szépen kronologikai sorrendben, festek. Amit napközben lefestek, szürkületben beragyásodik. Éljen a páralecsapódás!

Id.: 15366
Lesz a piros kerékből majd zöld.

Id.: 15367
Voilà

Id.: 15368
Amíg szárad a festék, üssük el az időt egy kis pihentető rombolással! >:) Az első telószár már törött volt, jól meghegesztették, persze az egyszerűség kedvéért a rugót is hozzávarrták. :) A telószárra ezek után persze nincs szükségem, de a szimeringházra még igen. Ezt azonban egyik oldalon a varrat, másik oldalon a bronzpersely miatt nem tudtam lehúzni. A régi olvasók (nézők) felfedezhetnek a képen elbújva néhány régi ismerőst. Nem, ne az olvasó bújjon el.

Id.: 15369
Igen, a fékdob az! :) Januárban lesz két éve, hogy nekiálltam a szétválasztásának. Nem tudom, kell-e mondanom, mennyi időm maradt akkor a feladatra, egy székelykáposzta és egy kávé után.

Id.: 15370
A második nekifutás: 2010. augusztus 20, koradélután. Jól haladok, este dolgom végeztével, elégedetten nézhetem a tűzijátékot.

Id.: 15371
Két precíz szikem flexmozdulattal kimetszem a szükségtelen, elhalt részeket.

Id.: 15372
Megérte a fáradalmakat, jön lefelé az abroncs.

Id.: 15373
Rohadt jó

Id.: 15374
További...

Id.: 15375
...felszabadító...

Id.: 15376
...roncsolásdi után...

Id.: 15377
...eltávolítottam az oxidálódott fékpofákat.

Id.: 15378
A mai nap kiesői...

Id.: 15379
... és továbbjutói.

Id.: 15380
Hosszú nap volt,

Id.: 15381
Megszáradt a festés is.

Id.: 15382
Új napra virradt, már javában épül a motor!

Id.: 15383
Továbbra is.

Id.: 15033
Aztán rájöttem, hogy a két, amúgy nagyon szép villaborítás közé nem tudom bevarázsolni a lámpafejet, így újabb festések következtek. Ne ijedjetek meg, ezt már nem dokumentáltam :-)

Id.: 15384
De ez is megoldódott, ahogy a lámpatök-kérdés is, hála Zolimotornak.

Id.: 15385
Persze még mindig sehol nem állok, de egyre bíztatóbb a helyzet.

Id.: 15386
És akkor most jól ott találom magam az eredetvizsgán!

Id.: 15408
A Pannonia-hátsólámpa átmeneti megoldás, csak a féklámpás gyári lámpa még nincs felrakható állapotban.

Id.: 15409
Visszapillantóból is valami szebbet kap majd, ha eldöntöm, hogy pontosan milyet is.

Id.: 15410
Meg majd megkérdezem, hogy az ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése legááális-e. Mert akkor jobban nézne ki a motor. :)

Id.: 15714
Fontos alkatrészek az elinduláshoz és a megálláshoz :-)

Id.: 15715
A postás meghozta az Auchan-újságokat!

Id.: 15716
Juhúúúú! Én csomagolhatom ki! :D

Id.: 15720
Köszönöm Zolimotornak!

Id.: 15721


Id.: 15722


Id.: 16682
Régóta keresett apró kiegészítő az eredeti dekompresszorkar, végre ez is akadt.

Id.: 16683
Nem mintha komoly értéket képviselne, inkább csak esztétikai okokból kerestem eredetit. Tettem fel néhány képet az alkatrészazonosító-képtáramba, hátha segít a gyári darabok felismerésében.

Id.: 16769
Pannonia féklámpakapcsoló

Id.: 16981
A mai kézművesszakkör eredménye: új, textilborítású gyertyakábel

Id.: 16983
Résolajcsőről húztam le a textilt