|
 |
|
 |
|

|
|

|

|

|
|
Híres: ...na látod, most tévedsz, mert én is azt gondolnám, de nem, ez eredeti balos dob, és sérülésmentes!  ...hogy mi volt a titok, nem tudom!  Sajnos a JAWA-ké is sérül, ha nem is annyira, mint az IZS, de azokba is beleér kicsit a berúgókar... DE! hallod, lehet az volt a titok, mint amit én is csináltam, és nem beleérés miatt, mert annyira hátra állítottam a berúgó kart most, hogy mikor bekap a fogasív, akkor már vízszintesen van a kar, és onnan indít, tehát szinte fél fordulatot fordít a motoron, de beindul, mert jó a gyújtás, stb! Tettem én ezt azért, mert a blokkon belül a fogasív vége az aumíniumnak ütközik, és ahol a rugó beakasztó van, azt szépen ki is töri, mikor nekiütközik lerúgáskor, extrém esetben egy idő után kiugorhat a rugó beakasztás, és lefittyen a berúgókat, tehát nem megy el odáig így az ív, viszont így nem is tud oldalirányba erőt felvenni, mivel vízszintből már csak lefelé nyomom a kart! Szóval lehet azon a motoron is így volt állítva, amiről ez a dob származik, mert nincs sérülése!
Egyébként más téma, én úgy veszegettem mindig nagyobb, drágább motort, hogy mindig eladtam egy olcsóbbat, majd tettem az árához. Volt egy Pannóniám, vettem 250 ezerért - restaurált volt - alkalmi vétel, beszámoltattam az Intruderbe 450 ezerért, akka rádobtam igaz 550 ezret, majd kiszálltam 1 milliónál, tehát nem volt bukó, majd 600-ért vettem a BMW-t, tehát lett 400 profit is! - itt a kapcsolódó költségek, átírás, javítás is benne van, ha volt iylen. Most is csak úgy tudok én is bevállalni 600 körül egy fogatot, ha elviszik az enyémet 420-ért, és nagyon nem is tudok engedni, pláne a főtengely csere miatt, már ezen így is bukok 100 ezret, mert 520 - 550 körül van a fogat eddig. Ezt csak azért írom, ha egyszer drágább motort akarsz venni, érdemesebb mindig kicsit kipótolni, és akkor nem olyen megterhelő, vagy a család sem veszi olyan rossz néven - már leginkább az asszonyokkal szokott ilyen téren gond lenni!  De őszinte leszek, én sem adnék ki zsebből szerintem soha 600-at egy JAWA fogatért, ha csak úgy fizuból kellene kigazdálkodni. Így, hogy befektetem ha sikerül amit kiveszek ebből, így nem érzek akkora bűntudatot!
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 13. 17:38
::
:: |

|

|

|

|
|
Híres: ...tényleg, meg van még az a Velorex csónakod? Ha nem kelne el a motorom, lehet rátenném az enyémre! A Suzukis oldalkocsi tulajával beszéltem, telefonbeszélgetés közben rájöttem pont arra, amit írsz, láncot és lánckerekeket már cserélni kellene - honnan? - szelepszár szimeringet valószínű cserélni kell, mert indításkor kéken füstöl, nem eredeti tank, sárvédő ülés - mondjuk az még nem lenne probléma, már ő cserélt feszszabályzót, egyebet, és kérdéses, a nehéz oldalkocsival az is hogyan fut??? ...mibe kötnek bele honosításkor - valószínű ez a GR650 nincs is benne mint típus a magyar gépjármű nyilvántartóban, mert nagyon ritka még németben is, és bontott alkatrész sincs, mivel ritka típus, lehet nem is európai, hanem tengeren túli piacra készült, mert jelenleg németországban is mindössze 2 darabot árulnak, elég lepukkantat több mint 2000 EURO darabjáért. Szóval felejtős, én is azt mondtam magamban rögtön, pláne 750 ezerért az! Tudod mit sajnálok?  Az IZS-embe összeraktam az összes legjobb használt de eredeti alaktrészt, olyan berúgó tengelyem van berúgó karral rajta, hogy úgy kellett bronzzal felütögetni kalapáccsal, most, hogy a csavar meg van húzva, ez soha a büdös életben ki nem szopósodik, ezt tudom, és olyan bal dobom van rajta, amibe soha nem ért még bele a berúgókat, most van a dob és a berúgókar között 3 cm távolság, soha nem fog beleérni, szóval tudom, Magyarországon, de lehet máshol sincs még egy ilyen, aminek nem lóg a berúgókaja és a dob is ép, nincs belerugdosva. És most meg eladom!
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 13. 15:05
::
:: |

|

|

|

|
|
IZS73: azt a suzukit már hirdették többször,ha jól emlékszem. Nem az az,amit lengyelből hozott be a srác? Arról van egy cikk is a veteràn fórumon,ha nem tévedek. Nézz utána. Jobb választásnak tűnik eggrészből,másrészből meg pénztemető(valószínüleg). Őreg japán,biztos kivan már a lelke,egy vagyont lehet bele tenni. Ennyiből tán jobb a jawa,hogy relatíve kevesebb lóvéból rendbe lehet tenni. Viszont a több lóerő jobban viszi. Nagy dilemma☺! Nekem volt egy üres velorex csónakom,az szerettem volna ráalakítani,de menetközben elkelt a fogat. Azzal nyertem volna cirka 40!!!kg-ot. Biztos számított volna valamit,már soha nem tudom meg😆!
|
|

|
|
 |
Híres
:: 2018. február 13. 8:31
::
:: |

|

|

|

|
|
Híres: ...én is mindig ódzkodtam a Velorex oldalkocsitól, mert olyan túl mű...anyag, ugye üvegszálas ha jól tudm az egész, de a teteje biztosan, meg formára is elég snassz, de majd feldobjuk valahogy, viszont ha oldalkocsizni akarok közeljövőben, muszáj leszek kompromisszumot kötni. Ámbár most gondolkodom a veteránaprón felbukkanó Suzuki oldalkocsis motorról, mert lehet még is jobb választás az 50 Le-vel, mint a Jawa, pláne úgy, hogy egy jó Jawa fogat is 600 ezer lenne, amiket kinéztem. De minden attól függ, elviszik-e tényleg az IZS-t mert sokan csak ráigzulnak, irogatnak, mikor meg majd ki kell tenni a lóvét, akkorra már néma csend és hullaszag, szóval ismerem az emberek mentalitását!  ...ha viszont marad az IZS, fragom tovább motorozhatóság terén, még lehet kasznit is cserélek én is, hogy könnyebb legyen az oldalkocsi, kap egy Duna vagy Velorex kasztnit, meg pár módosítás, előre 19" kerék, hogy kanyarban ne üljön meg annyira, és lehet jó is lesz a végén.
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 12. 9:13
::
:: |

|

|

|

|
|
Híres: ...mondjuk én ilyet nem csinálnék vele, de pont ez a könnyedség ami hiányzik az IZS fogatból nekem! ...az enyémmel pl. két keréken képtelenség menni, fel sem tudom venni, annyira rossz a súlypont. A Tiédet lehetett könnyen kétkerekeztetni? ...a másik dolog, amit a napokban néztem, hogy kérdés meddig bírja a váz - az IZS esetében - az oldalkocsizást, persze a tapasztalat azt mutatja, nem törtek, pedig mindössze 2 hegesztési pont köti össze a motor első és hátsó részét, és lehet bizony ennek nyeklése is okozza - persze az kis mértékű, de beleszólhat - hogy nem lehet két kerékre venni. JAWA Pannónia dupla bölcsőváz + 2 felső csőváz a tank alatt, tehát 4 cső, agyonhegesztve csomólemezekkel. Csodálkozom, hogy oldalkocsizva nem törik le az IZS eleje egyáltalán a váznyak és a blokk első befogatás előtti hegesztésnél.
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 11. 12:08
::
:: |

|

|

|

|
|
Híres: ...ezt mire érted, hogy "de tudtam  " ...arra, hogy megint a JAWA-nal kötök ki?
Igen, most lett egy ilyen lövésem, de csak azért, mert reménytelen, hogy mikor lesz, ha egyáltalán valaha is rászánok 10.000 EURO-t egy németországi épített komolyabb fogatra. Ez az ami kisembernek még elérhető, és megy is, ha fogatozni akar valaki!  ...egyébként egy - két évvel korábban ugyan úgy ki nem állhattam a JAFFA-kat, valamilyen ok folytán, kinézetre most sem annyira tetszenek, inkább a régebbi - nem a csepptankos, az meg szörnyű kifejezetten - hanem a régebbi 634 vagy 624 Kaliforniaiak - króm sárvédővel, azok mutatósak voltak.
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 11. 11:42
::
:: |

|

|

|

|
|
Híres: Én pár pofára esést követően - elszakadt az elsőfék bowden két behúzás után, kigyulladt a feszszabályzó - mind után gyártott alkatrészekről beszélek - úgy döntöttem, minden amit beszereztem ukrán vagy kínai szar, megy a kukába, és így is lett! Utána már csak gyári használt alkatrészeket szereztem be és használtam fel, ha kellett - mert az eredeti CCCP feszültségszabályzó teljesen megbízható, és hülyeség az MZ feszszabályzót feltenni, mert szerintem az sokkal megbízhatatlanabb! Egyébként tényleg érdekes, mert ha megnézed az Index fórumon, a Danuviásoknak nagyon működő csoportja van, de szinte minden más motormárkának rengeteg fórumozója, egyedül IZS-nek még csak fórum topikja sincs! Valamiért ódzkodott mindig is mindenki az IZS-tól, nem lenne ez rossz motor pedig, de elég durva minden téren, azt meg kell hagyni. az az érdekes, hogy még a natgy IZS-esek is szépen kiszállogattak a restaurált IZS49-ekből is, eladogatták külföldre jórészt. Szóval mikor 2014-ben megtaláltam ezt az oldalt, még volt itt ez az, de onnantól végleg leszálló ág lett idehaza ez a motormárka, és szerintem már senki nem éleszti fel, vagy akarja feléleszteni itthon. Ja, simson Starom nekem is volt, egy egész szezont jártam vele 20 - 20 km oda - vissza munkába minden nap, simán bírta a 65-ös utazót, és mikor letettem, akkor is ugyan olyan jó volt, mikor elkezdtem használni. Imádtam!!!
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 11. 7:14
::
:: |

|

|

|

|
|
IZS73: No,látod? Az Izs viszont használható motor!!! Legalábbis az enyém az volt. Persze "szögelni" kellett,meg gondoskodni Róla,de jött-ment-hazavitt. Pedig azért minden nyáron megjártam Vele a Balcsit,meg sokszor melózni jártam Vele. A kezdeti nehézségek után megemberelte magát  ! Az alkatrészekről sajna nekem sem volt jó tapasztalatom. Gyuri mindent megszerzett,de szinte minden alkatrész mérethibás volt,vagy alakítani kellett valamit. Elég gáz,amikor a frissen fúrt hengert raknám össze az új dugattyúval,és mit ad isten,a zégergyűrű horony el van méretezve. Persze,megnézhettem volna előtte,de hát a fene se gondolta volna. A berugótengely perselye,vagy a kuplungkosár.,és még sorolhatnám...  ! Azért mindig megoldódott minden,csak bosszantó volt. Meg azért régebben többen voltak itt is,sok segítséget kaptam innen is.Dehát ez van. Élvezem a "mopedezést"  ,veteránkodni meg ott a Simó Stár  !
|
|

|
|
 |
Híres
:: 2018. február 10. 19:56
::
:: |

|

|

|

|
|
Híres: ...nincs is azzal az Ybr-rel se semmi baj, én vagyok ilyen lökött, hogy 2014 óta - mikor újra motorozásra adtam a fejem, már volt vagy hát, ha jól számolom, 6 motorom, egyelőre a BMW az amire azt mondom marad, látod, az 1400-as Suzuki Intruder sem felelt meg nekem  ...az is elment, és én sem bánom!
Egyébként az Uralról meg a Dneperről letettem, mert túrázni akarok az oldalkocsissal, szóval felejtős a két vasdarab ilyen ok folytán, maguk az Uralosok beszéltek le, mert mint mondották, két fajta Uralos és Dneperes van! Az egyik, aki azért nem használja a motorját, mert örül, hogy jó, a másik, aki meg azért nem, mert éppen rossz!  ...kaki az egész, nem szabad foglalkozni velük! ...alkatrész, eredeti használt sincs már, csak kínai bóvli, amiből rögtön 3 darabot kell rendelni mindenből. Szóval felejtős végérvényesen részemről!
|
|

|
|
 |
IZS73
:: 2018. február 10. 19:15
::
:: |

|

|

|

|
|
IZS73: soha nem mentem más oldalkocsissal,csak az Izsemmel,úgyhogy elhiszem,amit mondasz. Tény,hogy 60-nál többel oldalkocsis Izzsel elég necces😆 motorozni,de én nem is igazán vágytam nagyobb sebességre. Szólóba ment mint a távirat,de...a menet stabilitás azért nem volt az igazi. De hát öreg is volt,orosz is volt,nem a mai világra tervezték😊! Mindezek ellenére imádtam! Viszont még mindig nem bántam meg,hogy eladtam😊! Boldog vagyok,hogy birtokolhattam egy példányt☺. Egyenlőre nem vágyok nagymotorra,bár bizti jó a Tied is. Tökéletesen megfelel a kis Ybr  ! Amire nekem kell,pont megfelel. Szerintem egy jó pár évet lehúzok Vele is😃!
|
|

|
|
 |
Híres
:: 2018. február 10. 19:05
::
:: |

|
|
|
 |
|
 |
|
| |