Belép
Regisztráció

Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu
IZS.hu » Fórum » Szerelés » Tuning


« »




No igen, ezzel az érveddel egyet kell, hogy értsek, bár nem értem, hogy minek cserélik le az emberek a K28-as karbit a "különúszós" Pannóniára, amikor azonos a konstrukció (ugyanarról a Jikovról koppintották ), és a K28-ban legalább van szívató. A későbbi Izsek (Planeta 2, 3) síktolattyús karburátorainak cseréjét már inkább megértem, azok valóban nem voltak spórolós szerkezetek.
Nem minősül tuningnak, de amikor az éppen épülő Planetám hengerét felfúrattam Újpesten a Tábori műhelyben, összecsiszoltattam a hengert és a hengerfejet is, mivel szeretném tömítés nélkül összerakni, mint a Simsonokat. Nagyon szépen leszedték, hogy mennyire jól, az remélem, pár héten belül kiderül. Mindenesetre arra akartam ezzel kilyukadni, hogy ha 1 tizedet levesznek, akkor 5-öt is vagy amennyit akar az ember. A lehetőség tehát adott... ;D



Maci :: 2003. szeptember 24. 14:00 :: ::




Kosz, Maci, de arra is gondoltam, hogy a fogyasztasnak is mindenkeppen jot tesz, ha noveljuk a kompressziot, mert javul a hatasfok.
Marpedig legyunk oszintek, az IZS-ek eleg falank motor hireben allnak, nem veletlen, hogy annyi barkacs megoldast latni Pannonia meg MZ porlasztokkal.

Persze, en csaladapa leven nem szeretek szaguldozni, de azert meg gondolkodom ebbe az iranyba...



nati :: 2003. szeptember 24. 13:23 :: ::




Szia!

Mielőtt ilyesmibe belevágsz, szerintem mérlegeld, hogy mennyibe fog kerülni és megéri-e a végeredmény. 70-80 km/h utazót tudnak az Izsek tuning nélkül is, hacsak nem lóg a belük, afelett meg már úgyis halálfélelem van... Legjobb tuning az, ha felújítod (új csapágyak, fúrt henger, új gyűrűk, kifújásmentes hengerfejtömítés), ez már eleve érezhető teljesítménynövekedést okoz! ;D

Üdv!
Maci



Maci :: 2003. szeptember 24. 10:00 :: ::




Kedves Markatarsak!


Jutott-e mar valaha eszetekbe, hogy szegeny IZS-eket a legolcsobb orosz benzinhez, a 70-es oktanszamuhoz fejlesztettek ki. (legalabbis a 49-est meg az 56-ost biztosan) Ezert aztan a kompressziot is kicsire allitottak be, (5-6 korulire) hogy mindenfajta lottyot megegyen a gep.
Namarmost nalunk a jelenleg kaphato legolcsobb benzin 91-es, ami megengedne elvileg legalabb 8-as kompresszio viszonyt is, a 95-os meg legalabb 10-est. Ha a fotengely egyebkent elbirja, meg kene novelni azt a franya kompressziot, es a gyarilag garantalt power biztosan felszokne 13-rol legalabb 16-17 lora. Probalt mar valaki leesztergalni a hengerfejbol vagy valami ilyesmit?
Persze nagyobb kompressziohoz kisebb elogyujtas is eleg, de ezt ugy is ki kell kiserletezni. Ki tud errol valamit?



nati :: 2003. szeptember 24. 9:21 :: ::

« »