Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Fórum » Szerelés » Átépítés?


« »




Megmeg, koszi szepen, ma este vagy holnap delelott irok is Neki Nemreg ertem haza debrecenbol, most szerintem lepunnyadok egy kicsit, mert el vagyok faradva rendesen...



dArk :: 2003. május 9. 18:18 :: ::




Akkor legyen lutri! Mosd át benzinnel a csapágyakat, új zsír, aztán had menjen! Majd kiderül... Sok sikert! A mélt megkaptad?



Maci :: 2003. május 9. 13:37 :: ::




Dede, az lehet, bar sajnos a masik gep is csak gondolatban letezik egyenlore, mert a jogsira/motorra felretett penzem erosen megcsappant a felev soran, es igy meg a motort sem fizettem ki, ugyhogy a vagott vazat meg meg sem neztem. Majd ha lesz ra penz ;] Eleg szutyok volt mar itt a koliban a gepem, ugyhogy vettem egy ujat, a penz nagy reszet az vitte el... En azon gondolkoztam, hogy nem szarmazhat-e a fem abbol a csobol amivel a csapagyat probaltam kiutni, mert a teteje ahol utottem mar ugy nezett ki mint egy szeg feje, annyit bajoltam vele Bar igazabol ugy kell elkepzelni mintha nagyon vekony tuk lennenek, ugyhogy valoszinubbnek tunik, hogy egy ideje forogtak mar a csapagyban.



dArk :: 2003. május 9. 12:37 :: ::




Ha a hátsó lett volna, azt mondanám, megvan az a fémréteg, ami a lánckerék és a lánckerék-csapágy közül hiányzik. Így viszont nem igazán van tippem. A csapágyak közti távtartóból nincs lekopva? Esetleg... Valóban olcsóbbnak tűnik a fényezés, ha te csinálod, bár a siker kétes... Küldök emilben egy címet, egy szintén Izs-tulaj barátomét, aki szokott fényezgetni, szerintem tud segíteni. A másik (épített) gép első kerekét tengelyestől nem lenne biztonságosabb a vizsgáig átteni ebbe a gyáriba?



Maci :: 2003. május 9. 12:26 :: ::




Kozben el kellett mennem az indexemert ;] Szoval az elso volt, es ez volt az amit nem birtam kiutni es vegul kihuztam a kis szerkezettel amit csinaltam. A kromofagozas megvan, az egyik sarvedo meg volt repedve, de mar az is be van foltozva, vegulis a cucc nagy resze femtiszta. Csak az a baj, hogy nincs fenyezo ismerosom, viszont van a kornyekemen 2 rendes festekszoro is, kompresszor meg hasonlok is, ugyhogy talan koltsegkimelobb lenne ha en ulnek neki ;]



dArk :: 2003. május 9. 11:54 :: ::




Hali dArk!
Látom, te is épp fent vagy. A fényezésre történő előkészítés legjobb módja, hogy lekromofágozol mindent, aztán odaadod a fényezőnek, az majd tud mindent. A fémreszelék tényleg gáz. Első v. hátsó agycsapágy?



Maci :: 2003. május 9. 8:55 :: ::




Hehe, na akkor megprobalkozok vele. Sajnos ahogy telik az ido egyre kevesbe bizok benne, hogy belathato idon belul vegzek a motorral. Egyre tobb a gond vele, es a blokkhoz meg hozza sem nyultam. A vegre sikeresen kihuzott csapagy pl. tele van femreszelekkel. Most probalom benzinnel kimosni a regi zsirral egyutt, de ha ez ossze is jon, akkor is megmarad a kerdes, hogy ugyan honnan kerult az oda? ;] Meghat sajnos hiaba probalom elokesziteni ujrafenyezesre, mert at sem tudom mi a szorogitt, meg hogy pontosan mit kell vele csinalni, miutan leszedtem a rozsdat. Gondolom alapozo, szorogitt, festek, esetleg lakk a sorrend, csakhat hogy melyikbol milyet, arrol fog. sincs (meg hogy melyiket mivel lehet/kell felvinni). Ugyhogy a jo kepekre sajnos varni kell, jo ha a kov. szezonra meglesz a vegeredmeny



dArk :: 2003. május 5. 11:48 :: ::




Hali!

Valóban ez a legjobb módszer épített Izs esetében! ;D Az a tengelycsonk nem kellene, hogy lötyögjön a csapággyal... Valami csapágyrögzítő esetleg? Nem akarom reklámozni a Loctite termékeit, de nekem bejött.



Maci :: 2003. május 5. 9:28 :: ::




reall

Nnna, hat elkepzeles meg mindig nem sok van, de lehet hogy rendberakom eredeti allapotban, es kozben aprankent elkezdek osszerakni egy masikat, mert ajanlottak most nekem egy vagott izs vazat telokkal, hatul hazi lengovilla van hogy beferjen a budosnagy kerek, stb., es akkor az enyem atmegy muszakin, aztan at a blokk meg a nyaktabla ;] Legalabbis legutobb ez jutott eszembe, mert most kapcsoltam, hogy valahogy at kell menjen kesobb is muszakin, tehat vagy visszaalakithato lesz, de akkor a villaszog stb. erdekesebb melo, vagy kell megegy vaz, es arra megy a csepptank, stb.

Tegnap megint voltam motort butykolni, es vegre sikerult azt az 1 kerekcsapagyat amivel 1,5 hetig szaroztam kiszedni ;] Egy nagy vaslemezbol, meg jo vastag csavarbol csinaltam egy kihuzo szerkezetet amit csokulccsal bele tudtam tekerni az agyba, igaz ezt is 2-en kellett tekerni hogy kijojjon vegre ;] A csapagyak most mar mind forognak hala az egnek, bar a hatso fogaskerekkel van egy kis gondom, mert a hozza tartozo kis tengelycsonk a csapagyaval egyutt kotyog/lotyog benne. Ennek igy is kell lennie? ;]



dArk :: 2003. május 3. 14:46 :: ::




Hali dArk!
Sikerült ki5ölni, hogy milyen is legyen a bringa műszaki után? Ha van valami konkrét elképzelés, kíváncsi vagyok rá... A tankot mondjuk már tudom...
Üdv!
Maci



Maci :: 2003. április 25. 7:39 :: ::




Csörögj rám, diktálom! 30/4377900



Maci :: 2003. április 18. 11:41 :: ::




Nah, csapagy ok, most 2 gondom van A kerekagyban volt egy fem gyuru ami bent tartja a csapagyat. Na azt nem tudom visszanyomni. A masik, hogy a teleszkopot nem birom elorol letepni pedig probalkozok mindennel Felul a nagy lapos (32-es?) anya lent van. Alul is lejott minden, de most nem tudok vele mit csinalni. Fent a kormanyt tarto es a teleszkopot osszefogo lemez alatt van meg egy csavar, de ahhoz meg nincs mivel hozzaferjek



dArk :: 2003. április 18. 10:43 :: ::




Hali!

Pedig a kerékagy-csapágy még a könnyebb feladatok egyike. ;-) Én egy olyan csődarabbal, ami a csapágy belső gyűrűjével nagyjából azonos átmérőjű, egyszerűen ki szoktam ütni az 1ik oldalra mind2 csapágyat. Belül van egy távtartó a 2 csapágy között, ami a nem nagyon engedi, hogy ezzel különösebb kárt tegyél a csapágyakban. Ne add fel, majd ha lesz 1 kis sikerélményed, hirtlelen úgy fogod érezni, hogy sörgősen tuningműhelyt kell nyitnod...! :-D Ja, az ülés 3.000 volt 96-ban.



Maci :: 2003. április 17. 7:52 :: ::




Jok a kepek, szep nagyon a vaz. Kivancsian varom a vegeredmenyt. En meg kezdek rajonni, hogy a motorszereles nem nekem valo Ma ki akartam szedni a csapagyakat a hatso kerekbol, a kerek meg ki is jott, de a csapagyak... :\ De legalabb a hatso sarvedovel vegzett vegre a rozsdamaro, vihetem befoltozni a kis repedest ami az egyik oldalan van.



dArk :: 2003. április 16. 20:15 :: ::




Köszönöm, örülök, hogy bejön! A hátsó keréken én is sokat agyaltam, de nem jutottam igazán kielégítő megoldásra. Megvárom, milyen lesz a tiéd, aztán majd jól lekoppintom! ;-) Azóta egyébként tovább épült a gép, a Pl. 1 tankot 56-éra cseréltem, szerintem az sokkal szebb. Küldök képeket egy most épülő projectről, kíváncsi vagyok a véleményedre.



Maci :: 2003. április 16. 13:04 :: ::




Francba... reg hasznaltam mar ilyen yabb forumot, nehezen jon most ossze Szoval ami nincs atepitve abbol nagyon tetszik pl. ez:

http://szocimotoros.hu/hu/galeria/54

Atepitettbol is talaltam egy szepet amig keresgeltem, meghozza a Maciet.
http://ural.hu/motorshow.php?id=HZ_IZS
Nagyon szep lett, gratulalok! Le is tettem a teleszkop csererol, viszem delutan kromoztatni Azert egy szep hatso kerek dobna meg rajta. Ezzel vagyok most meghuzatva, gondolom latszik ;] Az ulest mennyiert csinaltak?



dArk :: 2003. április 16. 12:31 :: ::




Sziasztok!

Na kepet egyenlore nem talaltam, de talan itt a galeriaban a Cicus epitett planetaja all hozza a legkozelebb. Igazabol meg mindig gondolkozok, hogy epitsem-e at, vagy probaljam meg visszaallitani eredeti allapotaba, de meg mindig az elso fele hajlok Valahol a neten lattam egy IZS-t ami hasonloan volt atepitve mint ahogy szeretnem, csak a kerekek miatt kicsit erotlennek, kicsinek tunik. Ezert gondolkozok a bekullozott bogarfelnin, meg hogy az elso teleszkopot megdontsem egy kicsit. Ha sikerul megkeresni a kepet majd berakom ide, ill. volt itt a varosban egy gyonyoru izs, ami nem is a sajat vazaban ment at a muszakin, remelem a rovid ido alatt amig letezett csinalt rola vki kepet, akkor bescannelem azt is



dArk :: 2003. április 16. 11:58 :: ::




Szia!

Az, hogy mi megy át a műszakin, attól függ, hogy hol csináltatod a műszakit. :-) :-( Az enyémről hamarosan lesznek képek, az átment, pedig sok mindene nem gyári. A háttámla előző életében pl. gázcső volt... :-D Csepptankot valamelyik korábbi Izsét (49, 56, Planeta 1, 2) érdemes rárakni úgy, hogy az emblémát nem tünteted el róla, akkor senki nem fog belekötni, annyira nem ismerik a típusokat. Azonkívül azt nem kell alakítani, csak felrakod a gyári helyére. Villaszög-transzformátor gázosabb, ha műbizonylatosat veszel, 70-80 ezer Ft, ha csináltatod, életveszélyes, és valószínűleg a vizsgán is kiszúrják. A szélesebb hátsó kerékkel óvatosan, a lengővilla csak 130 mm széles, de a 120-as gumi is dörzsöli már a láncvédőt. Van konkrét elképzelésed a stílusról? Küldj képet valami hasonló gépről aztán megbeszéljük.

Üdv!
Maci



Maci :: 2003. április 16. 7:28 :: ::




Sziasztok!

Par napja egy IZS Planeta 3 boldog tulajdonosa vagyok ;] El is kezdtem rendberakni a motort (eleg ramaty allapotban volt - http://d.etox.net/izs ), es kozben elgondolkoztam hogy ha a vazat azert nem is vagnam meg, de par kisebb atalakitas talan nem artana neki. Szoval a kerdes az lenne, hogy mit lehet modositani ugy, hogy a motor azert meg atmenjen a muszakin ;] Amire gondoltam: Elol teleszkop es sarvedo csere, esetleg a telot egy szogvaltoval (talan igy szokas hivni) rakom fel. Csepptank, a hatso sarvedobol levagnek egy picit, hatulra esetleg egy kisebb atmeroju, szelesebb kerek, bar ez az utobbi csak egy kosza gondolat volt

Elore is koszi!

dArk



dArk :: 2003. április 16. 1:30 :: ::

« »