Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Fórum » Az oldalról » Ha hibákat találtok, akkor azt ide írjátok! » Üdvözletem! Valaki innen esetleg...


« »




Csa-bi: ...Szia Csaba! ...Köszönöm válaszod! Ha lehetőséged engedi, nagyon szívesen várok fotókat, leírást a motorról privátban, megtisztelsz vele! Baráti Üdvözlettel: Sanyi

Előzmény: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 26. 9:43 :: ::




IZS73:
Szia Sanyi!

Küldök szívesen majd privát mailt, ill. fotókat de ezt csak a hét második felében, mert akkor tudok nyugalomban lehuppanni az asztali gépem elé és bővebben is írni
Egyébként szívesen ajánlom vételre az újabb típusú Ural fogatok bármelyikét, mert az apró gyermekbetegségeket leszámítva megbízhatóbbak, motorozhatóbbak-túrázhatóbbak mint az elődei.
Alkatrész forgalmazás itthon a kereskedések bezárásával megszűntek de Ausztriából, a Linzi európai Ural elosztóközpontból gyakorlatilag bármi megrendelhető bár volt hogy ők is felsültek...
Ők a legdrágábbak de van néhány német webshop is, amiknek egyre bővül az új Ural cucc palettája, ill.ritka esetekben még Amerika.
Ha kimondottan rendszeresen és nagyobb távokat, utassal, megpakolva-nagy súllyal és gyakran hegyvidéken túráznál, akkor inkább egy nagyobb teljesítményű-nyomatékú boxer vagy V2-es fogatot ajánlanék.

Üdv! Csaba

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Csa-bi :: 2017. április 25. 19:57 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Egyáltalán nem fárasztasz, sőt, én érdeklődtem, de remélem nem veszed tolakodásnak! ...a szitu nálam is hasonló, egy tucat Riga, Verhovina, majd Simson, Tatran, MZ250 TS - mint Neked! ...pár Pancsi, egy oldalkocsi építés, és 20 év után tértem vissza a "pályára" 2014 februárban, mikor ezt az áldott masinát, IZS Planéta 3, megláttam egy hirdetésben . Azóta eltelt időben hozzáépítgettem egy nevenincs oldalkocsit, amivel sikerült is leműszakiztatnom. Na de itt jön a dolog lényege, hogy most is építésen töröm a fejem - egy hónapja visszléptem egy szóló M63-tól, mert kicsit maga a tulaj ellene beszélt a típusnak - úgy látom jól tettem? ...egyelőre ott tartok, hogy szeretnék egy erősebb konstrukciót, illetve megbízhatóbbat is, mint a hagyományos MZ, Jawa, IZS, Ural fogatok, de ott tartok infóban, hogy ezeket általában terveztetni kell egyedibe - mivel nincs oldalkocsi csatolására típusengedélyük. Pénteken volt fenn egy törött R65 vizsgáztatva oldalkocsival, mire komolyabban érdeklődhettem volna utána - elkelt a második napon. Papírozása lett volna nagyon lényeges számomra, hogy kijavítása gazdaságos lett volna-e nekem, az más kérdés, de lehet valakinek volt egy papír nélküli donor - hát lecsaptak rá, mint szokott lenni. Szemezgettem tavaly egy hasonló Urallal, mint Neked van, egy új típusú oldalhajtásossal - kicsit féltem tőle, hogy honnan tudok alkatrészt szerezni hozzá, ha bármi is kell, ezért inkább elengedtem a gondolatot. Egyébként kíváncsi lennék rá - ha mást nem privátban - hogy a motorblokk cseréket hogy tudod megoldani? papír témára gondolok elsősorban - szóval egyelőre nálam van a kivárás, ha esetleg felbukkan valami, vagy esetleg rászánom magam az építésre végérvényesen ismét - Kawasaki régebbi kis 750-es Vulkánját nézegettem ilyen téren, de ez csak gondolat volt, lehet nem a legjobb.
Tényleg nem tolakodásként, de említetted, hogy régebben mivel foglalkoztál, mint járművillamossági szakember - de én olyan kíváncsi vagyok, ha nem titok, hogy mire váltottál? ...nem haragszom meg, ha nem kívánsz válaszolni, vagy az is jó, ha privátban! ...szóval ekkora motoros múlttal nem rendelkezem koránt sem, ezért is volt nekem nagyon jó a segítséged IZS ügyben, és kifejezetten azért tudtam hasznát venni, mert "szájbarágósan" leírtad, hogy mit és hogyan csináljak! ...teszteltem a motort, most már szépen tölt menet közben is világítással, nem mutat rendellenességet, se nem forr az aksi, se nem merül, úgy néz ki jó lesz! ...nagyon érdekelne a motorod, ha esetleg egy - két fotó erejéig lenne rá lehetőségem! E-mail címem: nyitrai73@freemail.hu Üdvözlettel: Sanyi

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 24. 10:22 :: ::




IZS73: Szia Sanyi!

Örülök, hogy sikerült talpra állítani a rendszert!
Amiben tudok besegítek az itteni fórumozóknak, veterános elektromos témákban sokan magukban vannak a macerákkal, mert a hivatásos motorszerelők nagyobbik része nem nagyon szeret a régebbi fazonú töltés-gyújtásrendszerekbe belepiszkálni.
Nem bonyolult de néha picit összetettebbek a dolgok, lásd.pl. beállítás-akku állapot-izzók,fogyasztók méretezése.
Sokszor idegesítően szájbarágós a leírásom de ez az apró lehetséges buktatók miatt van...
Ha nem fárasztalak téged és a többi fórumozót,kérdésedre is válaszolva néhány gondolat rólam; 70'-es születésű vagyok, az egyik szakmámat tekintve autóvillamossági műszerész, amit egy ideje csak másodállásban űzök.
A motoros pályafutás amolyan tipikus, retrós; kölökkorban Verhovinázás-Simsonozás, majd a fater 4 gangos TS250 MZ-je pár évig (ez volt neked is ugye!?
)
Majd ETZ, aztán 87'tavaszán, (pont most 30 éve) jött az igazi fejlövés egy M63-as Ural képében, ami 18 éven keresztül boldogított váltakozó polaritásokkal . Vele párhuzamosan M72 8 évig, néhány boxer és állóhengeres BMW restaurálás külföldre.
12 éve van a jelenlegi és egyetlen fogatom, egy imádott új típusú oldalhajtásos katonai Ural Ranger személyében, s amibe már egy BMW R100R 1000-es motorját ültettem nem is olyan régen, s ami idén egy picit továbbgondolva 1100-ccm-re és 85Le-re, 100Nm-re hízott.
Az eredeti felhegesztett rükverces váltó is már "elgermanizálódott", Herzog fogaskerék-tengelyrendszer pörög benne. A km. órám is egy német Motogadget elektromechanikus, többfunkciós displaykijelzős (különböző menetadatok, üzemi fesz., olajhőmérséklet-nyomásértékek, warnfunkciók stb.) került. Jó hétvégét neked is, bár motorozáshoz sportos az idő de hajrá!

Üdv! Csaba

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Csa-bi :: 2017. április 23. 9:51 :: ::




IZS73: ...és Kedves Csabi! Nagyon nagyra értékelem az iránymutatásod, és a tudásod, egyben szeretném megköszönni, hogy megosztottad velem egy pici szeletét tudásodnak - úgy érzem van ott bőven más tudomány is - de nekem nagyon sokat segítettél, nem tudtam volna ilyen gyorsan rendbe tenni a dolgot, még ha a neten után olvasgatok is! ...alapvető tudásom meg volt ugyan, régen 25 évvel ezelőtt MZ-ztem én is, de kellettek ezek a dolgok, amiket írtál, hogy "lekötött aksi mellett mikor mérjek", MEG A TÖBBI MINDEN, ADAT, stb! KÖSZI! Szép hétvégét Neked! (majd egyszer írd azért meg, hogy Neked van-e motorod, milyen, illetve hányas születésű vagy, mert nagyon érdekel! Komolyan!) Baráti Üdvözlettel: Sándor

Előzmény: IZS73 Válasz: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 21. 20:28 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Minden úgy volt, ahogy írtad, ajánlottad! Töltés tökéletes, terheletlenül, lekötött aksival 7,8 Volt középfordulaton, vagy annál feljebb, terhelve, aksi bekötve fényszórókkal, lámpákkal pedig 6,7 Volt. Egy ÉRDEKESSÉG! Leszerelt feszszabályzó fedél mellett állítottam a töltést, mivel alacsony volt korábban még a korábban írt 6,5 Volt terheletlen, így felhúztam, felment terheletlenül 8,8 Voltig is, felszereltem a fedelet, és képzeld, ha fedél van rajta folyamatosan tartja az 1 Volttal alacsonyabb töltőfeszültséget, és nem imbolyog, mivel fedél nélkül imbolygott a töltőfesz 8 - 8,8 Volt között. Most fedéllel terheletlenül szépen beállt 7,8 Voltra, terhelve, bekötött aksi és fényszóró mellett pedig 6,7 Voltra. És most jön a LÉNYEG! Bakelitből van a fedél, és mégis ennyit játszik! Beruháztam egy új aksiba - jó volt egyébként a régi is - valamint egy jó fajta multiméterbe is! MEGÉRTE! Tanácsaim Csabi iránymutatása nyomán!
- ne add fel a reményt!
- ne barmold szét a gyújtást, töltést, míg precízen meg nem győződtél, hogy mi lehet a hiba!
- legyen jó aksid!
- legyen jó műszered!
- soha ne használj után gyártott alkatrészt, semmit, csak gyári használtat inkább!
- soha ne gondold, hogy a 6 Voltos rendszer gyárilag is gagyi, ez nem igaz! ...pedig én is hajlottam ilyen gondolatra, de Csabi meggyőzött!
- ez csak az én tanácsom: ha megteheted legyen otthon egy japó motor is, amivel tudsz kerülni, ha eleged van az egészből!
- végezetül! ...meg lehet csinálni, nem kérdés, és nem bonyolult az eredeti, mondom eredeti IZS feszszabályzó beállítása egyáltalán, ha jó természetesen!
SOK SIKERT MÁSOKNAK IS!
Szép Hétvégét!

Előzmény: Csa-bi Válasz: IZS73


IZS73 :: 2017. április 21. 20:21 :: ::




FZRTom: ...igen, én is abból vásárolhattam, de nem probléma, mivel a lánckerék csőtengelyen is 6 mm széles a borda, meg ez a lánckerék is 6 mm széles, tehát mindkét oldalt hézagolni kell, ennyi a gond mindössze. Azért meg kell hagyni, az eredeti szovjet az egy sajtolt acélöntvény, tűreszelő nem fogja, hát ez azért közel nincs olyan szívós, kemény, és esztergálva és marva van. Méretei és központossága másint rendben van, viszont szerintem rá fog férni egy felületi edzés is olajban, hogy kicsit tartósabbak legyenek a fogak! ...de legalább már van kisebb fogszámú, mint a szóló 18-as!

Előzmény: FZRTom


IZS73 :: 2017. április 20. 9:50 :: ::




IZS73: Nézd meg az agy részét, egyszer én is kértem és vékonyabb volt a fala. Vissza kellett küldenem.

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


FZRTom :: 2017. április 19. 16:07 :: ::




IZS73: ...Planéta 3-hoz természetesen.

Előzmény: IZS73


IZS73 :: 2017. április 19. 14:52 :: ::




IZS73: ...nagy örömhírem van, találtam a neten egy keleti motorkerékpár alkatrész boltot, ahonnan tudtam rendelni oldalkocsis kislánckereket - igaz nem 16, hanem 17 fogszámú, de szerintem már ez is valami (ugye a 18 fogszámú szóló helyett), meg, hogy nem gagyi ukrán gyártmány! ...ma meg is kaptam, utánvéttel 3.290 Ft volt, ez még tűrhető szerintem.

Előzmény: IZS73 Válasz: FZRTom IZS73


IZS73 :: 2017. április 19. 14:51 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Ez utóbbi iránymutatásod alapján majd most hétvégén belövöm pontosan a feszültségszabályzót, eddig végül is arra volt jó a vizsgálat, amit végeztem, hogy nem a dinamóval van probléma, csak a feszszabályzó van rosszul beállítva - valóban kevés még a 6,5 volt töltőfeszültség lámpa mellett, még kicsit feljebb kell állítanom! Köszi segítséged, nagyon hasznos volt!

Előzmény: Csa-bi Válasz: IZS73


IZS73 :: 2017. április 19. 14:34 :: ::




IZS73: Szia! Örülök, ha alakul!
A 7,8-8V-ot feltétlenül terheletlenül, tehát lekötött akksi mellett állítsd be és értelemszerűen ezt nem alapjáraton, hanem közepes-magas fordulaton mérve! (tehát ez egy maximum érték)
6,5V nekem még kevéskének tűnik lámpával, a 7-7,2V-ot kellene hoznia a rendszernek bekötött akkuval. (ilyenkor ezt feltöltött akksival kell ellenőrizni, mert annak a merültségi szintje nagyon becsapós irreleváns, és ezért kell az üresjárati feszkót is lekötött akksi mellett belőni, mert ha merült és be van kötve, úgy állítva túlhúzhatod a rendszert és az üresjárati terheletlen feszültség valójában már bőven 8V felett lehet és ilyenkor kiolvadhatnak a dinamó forgórész tekercsvégei a kommutátorból és akkor kuka. Az akksi fontos, hogy ne legyen öreg, szulfátos vagy cellazárlatos! Ezek mind nagyon le tudják húzni a rendszert.
Mivel kis teljesítményű a dinamód és tele vagy körben helyzetjelző lámpákkal, ezért is fontos, hogy a fényszóróizzód ne legyen 30/35W-nál erősebb!
Neked is kellemes húsvétolást!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Csa-bi :: 2017. április 15. 15:00 :: ::




Csa-bi: A dolog megoldódni látszik! ...jó sziu indiánként olvasni próbáltam a jelekből, mivel savkifolyás volt látható korábban az akkumulátor dobozban, sőt, korábbi dobra is rá volt folyva rendesen. Gondoltam, hogy az öregnek - 1927-ben született ha jól emlékszem, 2007-ben boldogult meg szegény - felforralta az aksit a töltés, mi következik ebből, hogy állítottak rajta alacsonyabbra. Bejött a gondolatom, elég volt a feszültségszabályzón feszíteni, rögtön felment 8 Volta a töltőáram - kézzel történő lefogás tényleg nem a vizsgálati módszerek mikéntje - ámbár eleve rossz irányba fogtam le akkor is - de természetesen ebből visszavettem, most terhelve olyan 6,3 Volt a töltés, összes lámpával - oldalkocsis egyébként - de lehet majd kicsit még adni kell neki, mert 10 km-t motoroztam lámpával, és kissé megmerítette az aksit, de már alakul! ...meg beleteszem az új aksit előtte, ámbár úgy látom ennek sincs baja, lámpa nélkül rögtön visszatöltött. Szóval nem kellett szerencsére végignyomoznom, hogy jó-e a dinamó, mert most már látni, nincs vele probléma, csak korábban visszaállították a töltést minimálisra - valamikor a 80-as években - 92-től eleve egy gyűjtő fészerében volt a vas 2014-ig míg hozzám került. Köszönöm a segítségeteket!!! Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 15. 7:57 :: ::




Híres: ....Óóóó, hogy most írod, már emlékszem, mikor anno Neked is ez volt a téma - akkor írtál is erről a digitális feszmérőről, tényleg! ...Ünnep után utána járok, hol tudok rendelni.

Előzmény: Híres


IZS73 :: 2017. április 12. 9:07 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! ...való igaz, mikor elsőre olvastam, kissé elvesztem a történetben, de most 5 - 6-ik olvasat után kezdem érteni útmutatásod! ...kinyomtatom őket, és úgy állok neki lépésről lépésre ellenőrizni a tárgyalt dolgokat, nagyon nagy segítség nekem, mivel így legalább van inspiráció, hogy meg lehet csinálni! Minden képp beszámolok róla, mire jutottam - remélhetőleg hétvégén! Köszi fáradozásaid! Szép napot! Sándor

Előzmény: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 12. 9:04 :: ::




IZS73: Hali! Az enyémen már régóta van ilyen digit voltmérő ! Hasznos dolog👍!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Híres :: 2017. április 11. 19:26 :: ::




IZS73: Szívesen, remélem tudsz benne előrelépni!
A fesszabályzó érintkezőjét sose nyomkodd össze kézzel, főképp a viszáramkapcsolóét ne, mert olyankor alapjáraton az akksiból folyik vissza az áram a dinamóba...
Ha kétoszlopos a szabályzó akkor azon az oszlopon kell állítani lekötött akksi mellett az üresjárati feszültséget, amelyik három érintkezős, tehát két fix érintkező között mozog egy. Ennek a mozgó érintkező rugójának feszítésével emeled a feszültséget, lazítással csökkented. Ezzel sikerülni kellene belőni jó dinamó mellett az üresjárásit feszt. 7,8-8V-ra.Itt nagyon fontos, hogy felillesztett szabályzófedéllel is ellenőrizd a feszültséget, mert ha az fém, el tudja húzni mágnestérváltoztatással kb. mínusz 0,3-0,5 V-al a feszkót. Utána (de csak utána) a második, viszáramkapcsoló oszlopon be kell lőni a "bekapcsolási feszültséget" aminél összekapcsolódik a dinamó az akksival. Alapjáraton értelemszerűen nem, mert olyankor nem ad le teljesítményt a dinamó, tehát magasabb olyankor az akksi feszültsége. Ennél a beállításnál szintén a D+ és test között a voltmérő egy próbalámpát tegyél a fesszabályzó állandó + kivezetésére lekötött akksi mellett, majd baromi lassan emelve a fordulatot, egyszerre figyelve a műszert és a lámpát, 6,5V-nál kell kigyulladnia a lámpának. Ez után viszáram ellenőrzés; akkukábel és fesszab. + közé sorba egy ampermérőt bekötni, fordulaton mérhető valamekkora töltőáram az akksi irányába, alapjáraton az áramirány megfordul és kb. 2-3 A viszáramnál szét kell kapcsolódnia a viszáramérintkezőknek (1 pár).

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Csa-bi :: 2017. április 11. 18:35 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Köszönöm a segítséget, hétvégén megpróbálom kiszűrni, hogy hány Voltot is termel a dinamóm! ...mert töltés az van, az tény, csak túl alacsony fordulaton is, mint írtam 6,5 Volt terheletlenül. Néztem a feszszabályzót működés közben leszerelt fedéllel, a töltés bekapcsol, azt láttam, viszonylag alacsony fordulaton, és a viszáram kapcsoló is működött - két oszlopos a szabályzó - de hiába fogtam le kézzel az érintkezőket, egyik állásba sem szökött fel a feszültség - de lehet ez nem is a módja a vizsgálatnak! ...próbálkozom az Általad írt módszerrel! Köszi!!!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 11. 12:14 :: ::




Mixer: Szia Zoli! Köszi, amennyit tudok segítek, remélem tippszinten használható, így neten keresztül!

Előzmény: Mixer


Csa-bi :: 2017. április 11. 7:01 :: ::




Csa-bi: Jó ez a leírás így, mert kinyomtatja a Kolléga, vagy megnyitja okostelón, amikor éppen ott van nála egy villamossághoz kicsit jobban értő Kolléga, és már meg is tudják oldani a problémát.

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi


Mixer :: 2017. április 10. 21:52 :: ::




IZS73: Le kellene próbálnod a dinamót a fesszabályzótól függetlenítve teljes gerjesztéssel közepes fordulaton.
A gerjesztőtekercs végét DF (orosz megfelelőjét nem tudtam kivenni a rajzon), ami a fesszabályzón van kösd le onnan, valamint a dinamó D+ (kefetartó pontját) és kösd össze őket. Indítsd a motort, az akku pluszról egy másodpercre adj áramot nekik egy vezetékkel, majd az összekötésre és testre kötött voltmérőt figyelve, fordulaton fel kell szaladni a feszültségnek 13-16V-ig is. Ha ez megtörténik, a dinamó jó, a továbbiakban a fesszabályzóddal kell tornázni. Sajnos nincs előttem az IZS szabályzója, én zömmel Uralt, BMW-t,Jawát, Zündappot műtögettem eddig de az elv ugyanaz.
6,5 V-nál össze kell kapcsolnia a dinamót az akksival és terheletlenül(lekötött akku mellett, bár bár van olyan egyoszlopos szabályzó, aminél nem szabad lekötni az akkut állítás közben) 7,8-8V nak kell lennie az üresjárási feszültségnek. Ezeket pici csavarokkal vagy rugófeszítő fémnyelv hajlítgatásokkal lehet állítgatni. ...és persz konstrukciótól függően van viszáramkapcsoló is....szóval ez így fórumon keresztül inkább tájékoztató jellegű, amolyan neszesemmifogdmegjól sajnos...

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Mixer


Csa-bi :: 2017. április 10. 17:44 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Tegyük fel, hogy jó a fesszabályzóm, és még sem tudom 6,5 Volt-nál magasabb töltőfeszültségre beállítani, alapjáraton pedig 6,1 Volt csak, terhelve fényszórókkal 5,8 Volt. ...lehet a dinamó hibája? ...milyen jellegű hiba, ha igen? ...illetve tudom az eredő töltőfeszt mérni a dinamó kapcsain? ...kérdés, melyiken? ...feltettem egy másik fesszabályzót, azzal is ugyan azokat a Volt értékeket mértem csak, mint az eredetivel. (Az eredeti IZS feszültségszabályzó egyébként nagyon szép és precíz állapotban van, felszereltem egy után gyártottat - maga volt a borzalom a gyártás minősége is - majd mértem vele párat, de a végére még ki is gyulladt az ártatlanom!) ...az eredeti szovjet nagyon precízen meg van csinálva, látni minden kis elemén, és semmilyen beégés vagy elhasználódás nem mutatkozik rajta. Kérdés, mit kellene állítanom, hogy magasabb legyen a töltőfeszültségem? ...kézzel kapcsoltam az érintkezőit - lefogtam - semmit nem javult a töltőfeszültség semmilyen fordulaton. Van töltésem, de alacsonyabb, mint kellene. SOS!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 10. 0:02 :: ::




IZS73: Jók lehetnek az elektronikus fesszabályzók, bár dinamónál inkább a mechanikust kedvelem. Az elektronikus jobbára 7,2-7,4V-ra van terheletlenül bekalibrálva, ahol ha felkapcsolod állandó jelleggel a fényszórót, már nem annyira bivaly a töltés, főleg ha keveset jársz a motorral.Ezen módosítani jobbára nem lehet.A mechanikust fel lehet húzni 7,8-8 V-ig anélkül, hogy már károsodna a dinamó és lámpával is jó a töltés. Az elektronikusnak nagyon el kell találni a hűtését-hőelvezetését, mert többnyire ennek hiányába döglenek bele.
A másik alternatíva, bár sokan idegenkednek tőle, főleg veterán vonatkozásban, az pedig a tavaly januártól motorra is engedélyezett az "E" minősítéssel ellátott ledes nappali fény.
Én ezt használom, elöl az oldalkocsim aljára van felszerelve 1db erős fényerejű, attól függetlenül, hogy 12V generátoros a motorom és bőven bírja a halogén izzót is. Viszont a mérhetetlenül alacsony áramfelvételű ledes lámpával kímélem a kapcsolókat,hálózatot, a generátor is teljes kapacitással tölt és nem égnek egész nap fölöslegesen a helyzetjelzők körben a motoron.
Szólónál is ügyesen be lehet integrálni típus függően a fényszóró foncsorba vagy a villaközbe.
Bár nem tudom, hogy 6V-os rendszerhez készítenek e.
Üdv!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Csa-bi :: 2017. április 9. 18:51 :: ::




Csa-bi: ...még univerzális 6 Voltos elektronikus feszszabályzóra is gondoltam, nem tudom kinek van tapasztalata ilyennel? ...legalább a dinamót ne kellene cserélni.

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 9. 8:52 :: ::




Csa-bi: Igen, én is ebbe az irányba gondolkodom egyelőre, hogy helyreállítani tökéletesre az eredeti rendszerét. Régebben MZ TS 250-el messzire el mertem merészkedni és soha nem hagyott ott, pedig eleinte annak is voltak gondok a töltésével. Ott inkább az előtét tekercs adta meg mindig magát.

Előzmény: Csa-bi


IZS73 :: 2017. április 9. 8:50 :: ::




Brutálizs: ...az szép táv lehet akkor!

Előzmény: Brutálizs


IZS73 :: 2017. április 9. 8:48 :: ::




Brutálizs: ...gondoltam már erre is, de szeretném megőrizni az eredetiségét is a motornak - igaz, nem OT jellegű.

Előzmény: Brutálizs


IZS73 :: 2017. április 9. 8:48 :: ::




IZS73:
Sziasztok! kétségkívül előnyösebb egy nagyobb teljesítményű 12V-os rendszer de a 6V-os titka egy hibátlan, beégésmentes érintkezővel rendelkező fesszabályzó és egy pontos beállítás. A 6V-os járműveket hosszú évtizedeken keresztül használták anno nem csak hobbi, hanem mindennapi használatban, munkaeszközként is... Egy hibátlan dinamó mellett, új, vagy újszerű fesszabályzóval ami terheletlenül 7,8-8V-ra van beállítva, lámpás használat mellett működő töltésrendszert lehet elérni.
Mivel ezeket a dinamók nem nagyon tudnak 10A-nél többet, a fényszóró izzó sem legyen nagyobb 30/35W-nál. Az akksi pedig mindig jó, töltött állapotú legyen, mert az sem jó a rendszernek, hogy mindig egy lemerült, magára hagyott, szulfátos-cellazárlatos állapotban lévő akksival, ami mindig baromi nagy áramot vesz fel van üzemeltetve a motor havonta egyszer. Üdv!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Csa-bi :: 2017. április 9. 8:00 :: ::




IZS73: Szabadegyháza, (Dunaújváros és Székesfehérvár közt).
Le kell cserélni 12 V-ra! A 6V nem való semmire!!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Brutálizs :: 2017. április 8. 22:01 :: ::




IZS73: ...nekem is van még addig tennivalóm, terheletlenül is csak 6,25 Volt a töltésem, gondolhatod, leszo@ja az aksit lámpával 5 km alatt! ...találtam digitális voltmérő kijelzőt, 0 - 30 Voltig mér, fel lesz szerelve a km óra alá, hogy mindig lássam, mennyi az aktuális töltésem!

Előzmény: IZS73 Válasz: Híres Csa-bi Brutálizs


IZS73 :: 2017. április 8. 21:30 :: ::




Brutálizs: Hát akkor rajta! ...honnan indulnál Dárga Brutálizs?

Előzmény: Brutálizs Válasz: IZS73


IZS73 :: 2017. április 8. 21:28 :: ::




IZS73: Ha addigra kész lesz az Izs-dnepr oldalas koalíció akkor mindenképpen!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73


Brutálizs :: 2017. április 7. 22:46 :: ::




IZS73: ...de bármilyen motorral részt lehet ám venni, facen vannak fenn videók a korábbi ilyen rendezvényekről!

Előzmény: IZS73 Válasz: Brutálizs


IZS73 :: 2017. április 7. 12:31 :: ::




Üdvözletem! Valaki innen esetleg tervezi, hogy ellátogat az augusztus 10-11-12-i Kiskunfélegyházán megrendezésre kerülő IV. Nemzetközi Oldalkocsis és Katonai Motorkerékpárok találkozójára? Állítólag ez Mo-n els őalkalommal kerül megrendezésre. ...én tervezem, természetesen az IZS-el!

Válasz: IZS73


IZS73 :: 2017. április 7. 12:30 :: ::

« »