|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IZS73: Le kellene próbálnod a dinamót a fesszabályzótól függetlenítve teljes gerjesztéssel közepes fordulaton.
A gerjesztőtekercs végét DF (orosz megfelelőjét nem tudtam kivenni a rajzon), ami a fesszabályzón van kösd le onnan, valamint a dinamó D+ (kefetartó pontját) és kösd össze őket. Indítsd a motort, az akku pluszról egy másodpercre adj áramot nekik egy vezetékkel, majd az összekötésre és testre kötött voltmérőt figyelve, fordulaton fel kell szaladni a feszültségnek 13-16V-ig is. Ha ez megtörténik, a dinamó jó, a továbbiakban a fesszabályzóddal kell tornázni. Sajnos nincs előttem az IZS szabályzója, én zömmel Uralt, BMW-t,Jawát, Zündappot műtögettem eddig de az elv ugyanaz.
6,5 V-nál össze kell kapcsolnia a dinamót az akksival és terheletlenül(lekötött akku mellett, bár bár van olyan egyoszlopos szabályzó, aminél nem szabad lekötni az akkut állítás közben) 7,8-8V nak kell lennie az üresjárási feszültségnek. Ezeket pici csavarokkal vagy rugófeszítő fémnyelv hajlítgatásokkal lehet állítgatni. ...és persz konstrukciótól függően van viszáramkapcsoló is....szóval ez így fórumon keresztül inkább tájékoztató jellegű, amolyan neszesemmifogdmegjól sajnos...
|
|
|
|
|
Csa-bi
:: 2017. április 10. 17:44
::
:: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
omega63
:: 2017. április 10. 13:30
::
:: |
|
|
|
|
|
Csa-bi: Kedves Csabi! Tegyük fel, hogy jó a fesszabályzóm, és még sem tudom 6,5 Volt-nál magasabb töltőfeszültségre beállítani, alapjáraton pedig 6,1 Volt csak, terhelve fényszórókkal 5,8 Volt. ...lehet a dinamó hibája? ...milyen jellegű hiba, ha igen? ...illetve tudom az eredő töltőfeszt mérni a dinamó kapcsain? ...kérdés, melyiken? ...feltettem egy másik fesszabályzót, azzal is ugyan azokat a Volt értékeket mértem csak, mint az eredetivel. (Az eredeti IZS feszültségszabályzó egyébként nagyon szép és precíz állapotban van, felszereltem egy után gyártottat - maga volt a borzalom a gyártás minősége is - majd mértem vele párat, de a végére még ki is gyulladt az ártatlanom!) ...az eredeti szovjet nagyon precízen meg van csinálva, látni minden kis elemén, és semmilyen beégés vagy elhasználódás nem mutatkozik rajta. Kérdés, mit kellene állítanom, hogy magasabb legyen a töltőfeszültségem? ...kézzel kapcsoltam az érintkezőit - lefogtam - semmit nem javult a töltőfeszültség semmilyen fordulaton. Van töltésem, de alacsonyabb, mint kellene. SOS!
|
|
|
|
|
IZS73
:: 2017. április 10. 0:02
::
:: |
|
|
|
|
|
IZS73: Jók lehetnek az elektronikus fesszabályzók, bár dinamónál inkább a mechanikust kedvelem. Az elektronikus jobbára 7,2-7,4V-ra van terheletlenül bekalibrálva, ahol ha felkapcsolod állandó jelleggel a fényszórót, már nem annyira bivaly a töltés, főleg ha keveset jársz a motorral.Ezen módosítani jobbára nem lehet.A mechanikust fel lehet húzni 7,8-8 V-ig anélkül, hogy már károsodna a dinamó és lámpával is jó a töltés. Az elektronikusnak nagyon el kell találni a hűtését-hőelvezetését, mert többnyire ennek hiányába döglenek bele.
A másik alternatíva, bár sokan idegenkednek tőle, főleg veterán vonatkozásban, az pedig a tavaly januártól motorra is engedélyezett az "E" minősítéssel ellátott ledes nappali fény.
Én ezt használom, elöl az oldalkocsim aljára van felszerelve 1db erős fényerejű, attól függetlenül, hogy 12V generátoros a motorom és bőven bírja a halogén izzót is. Viszont a mérhetetlenül alacsony áramfelvételű ledes lámpával kímélem a kapcsolókat,hálózatot, a generátor is teljes kapacitással tölt és nem égnek egész nap fölöslegesen a helyzetjelzők körben a motoron.
Szólónál is ügyesen be lehet integrálni típus függően a fényszóró foncsorba vagy a villaközbe.
Bár nem tudom, hogy 6V-os rendszerhez készítenek e.
Üdv!
|
|
|
|
|
Csa-bi
:: 2017. április 9. 18:51
::
:: |
|
|
|
|
|
IZS73:
Sziasztok! kétségkívül előnyösebb egy nagyobb teljesítményű 12V-os rendszer de a 6V-os titka egy hibátlan, beégésmentes érintkezővel rendelkező fesszabályzó és egy pontos beállítás. A 6V-os járműveket hosszú évtizedeken keresztül használták anno nem csak hobbi, hanem mindennapi használatban, munkaeszközként is... Egy hibátlan dinamó mellett, új, vagy újszerű fesszabályzóval ami terheletlenül 7,8-8V-ra van beállítva, lámpás használat mellett működő töltésrendszert lehet elérni.
Mivel ezeket a dinamók nem nagyon tudnak 10A-nél többet, a fényszóró izzó sem legyen nagyobb 30/35W-nál. Az akksi pedig mindig jó, töltött állapotú legyen, mert az sem jó a rendszernek, hogy mindig egy lemerült, magára hagyott, szulfátos-cellazárlatos állapotban lévő akksival, ami mindig baromi nagy áramot vesz fel van üzemeltetve a motor havonta egyszer. Üdv!
|
|
|
|
|
Csa-bi
:: 2017. április 9. 8:00
::
:: |
|
|
|
|
|
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Találtam egy hirdetést Egove felhasználónéven, de nincs elérhetőség.
Szeretnék kérni egy tel.számot, vagy egy mail címet!
Köszönöm
|
|
|
|
|
Jabi
:: 2017. március 31. 8:32
::
:: |
|
|
|
|
|
|
|
| |