Belép
Regisztráció

Keresés:


IZS.hu » Fórum » Az oldalról » Ha hibákat találtok, akkor azt ide...


« »




IZS73: ...és Kedves Csabi! Nagyon nagyra értékelem az iránymutatásod, és a tudásod, egyben szeretném megköszönni, hogy megosztottad velem egy pici szeletét tudásodnak - úgy érzem van ott bőven más tudomány is - de nekem nagyon sokat segítettél, nem tudtam volna ilyen gyorsan rendbe tenni a dolgot, még ha a neten után olvasgatok is! ...alapvető tudásom meg volt ugyan, régen 25 évvel ezelőtt MZ-ztem én is, de kellettek ezek a dolgok, amiket írtál, hogy "lekötött aksi mellett mikor mérjek", MEG A TÖBBI MINDEN, ADAT, stb! KÖSZI! Szép hétvégét Neked! (majd egyszer írd azért meg, hogy Neked van-e motorod, milyen, illetve hányas születésű vagy, mert nagyon érdekel! Komolyan!) Baráti Üdvözlettel: Sándor

Előzmény: IZS73 Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 21. 20:28 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Minden úgy volt, ahogy írtad, ajánlottad! Töltés tökéletes, terheletlenül, lekötött aksival 7,8 Volt középfordulaton, vagy annál feljebb, terhelve, aksi bekötve fényszórókkal, lámpákkal pedig 6,7 Volt. Egy ÉRDEKESSÉG! Leszerelt feszszabályzó fedél mellett állítottam a töltést, mivel alacsony volt korábban még a korábban írt 6,5 Volt terheletlen, így felhúztam, felment terheletlenül 8,8 Voltig is, felszereltem a fedelet, és képzeld, ha fedél van rajta folyamatosan tartja az 1 Volttal alacsonyabb töltőfeszültséget, és nem imbolyog, mivel fedél nélkül imbolygott a töltőfesz 8 - 8,8 Volt között. Most fedéllel terheletlenül szépen beállt 7,8 Voltra, terhelve, bekötött aksi és fényszóró mellett pedig 6,7 Voltra. És most jön a LÉNYEG! Bakelitből van a fedél, és mégis ennyit játszik! Beruháztam egy új aksiba - jó volt egyébként a régi is - valamint egy jó fajta multiméterbe is! MEGÉRTE! Tanácsaim Csabi iránymutatása nyomán!
- ne add fel a reményt!
- ne barmold szét a gyújtást, töltést, míg precízen meg nem győződtél, hogy mi lehet a hiba!
- legyen jó aksid!
- legyen jó műszered!
- soha ne használj után gyártott alkatrészt, semmit, csak gyári használtat inkább!
- soha ne gondold, hogy a 6 Voltos rendszer gyárilag is gagyi, ez nem igaz! ...pedig én is hajlottam ilyen gondolatra, de Csabi meggyőzött!
- ez csak az én tanácsom: ha megteheted legyen otthon egy japó motor is, amivel tudsz kerülni, ha eleged van az egészből!
- végezetül! ...meg lehet csinálni, nem kérdés, és nem bonyolult az eredeti, mondom eredeti IZS feszszabályzó beállítása egyáltalán, ha jó természetesen!
SOK SIKERT MÁSOKNAK IS!
Szép Hétvégét!

Előzmény: Csa-bi Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 21. 20:21 :: ::




FZRTom: ...igen, én is abból vásárolhattam, de nem probléma, mivel a lánckerék csőtengelyen is 6 mm széles a borda, meg ez a lánckerék is 6 mm széles, tehát mindkét oldalt hézagolni kell, ennyi a gond mindössze. Azért meg kell hagyni, az eredeti szovjet az egy sajtolt acélöntvény, tűreszelő nem fogja, hát ez azért közel nincs olyan szívós, kemény, és esztergálva és marva van. Méretei és központossága másint rendben van, viszont szerintem rá fog férni egy felületi edzés is olajban, hogy kicsit tartósabbak legyenek a fogak! ...de legalább már van kisebb fogszámú, mint a szóló 18-as!

Előzmény: FZRTom Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 20. 9:50 :: ::




IZS73: Nézd meg az agy részét, egyszer én is kértem és vékonyabb volt a fala. Vissza kellett küldenem.

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


FZRTom :: 2017. április 19. 16:07 :: ::




IZS73: ...Planéta 3-hoz természetesen.

Előzmény: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 19. 14:52 :: ::




IZS73: ...nagy örömhírem van, találtam a neten egy keleti motorkerékpár alkatrész boltot, ahonnan tudtam rendelni oldalkocsis kislánckereket - igaz nem 16, hanem 17 fogszámú, de szerintem már ez is valami (ugye a 18 fogszámú szóló helyett), meg, hogy nem gagyi ukrán gyártmány! ...ma meg is kaptam, utánvéttel 3.290 Ft volt, ez még tűrhető szerintem.

Előzmény: IZS73 Válasz: FZRTom IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 19. 14:51 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Ez utóbbi iránymutatásod alapján majd most hétvégén belövöm pontosan a feszültségszabályzót, eddig végül is arra volt jó a vizsgálat, amit végeztem, hogy nem a dinamóval van probléma, csak a feszszabályzó van rosszul beállítva - valóban kevés még a 6,5 volt töltőfeszültség lámpa mellett, még kicsit feljebb kell állítanom! Köszi segítséged, nagyon hasznos volt!

Előzmény: Csa-bi Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 19. 14:34 :: ::




IZS73: Szia! Örülök, ha alakul!
A 7,8-8V-ot feltétlenül terheletlenül, tehát lekötött akksi mellett állítsd be és értelemszerűen ezt nem alapjáraton, hanem közepes-magas fordulaton mérve! (tehát ez egy maximum érték)
6,5V nekem még kevéskének tűnik lámpával, a 7-7,2V-ot kellene hoznia a rendszernek bekötött akkuval. (ilyenkor ezt feltöltött akksival kell ellenőrizni, mert annak a merültségi szintje nagyon becsapós irreleváns, és ezért kell az üresjárati feszkót is lekötött akksi mellett belőni, mert ha merült és be van kötve, úgy állítva túlhúzhatod a rendszert és az üresjárati terheletlen feszültség valójában már bőven 8V felett lehet és ilyenkor kiolvadhatnak a dinamó forgórész tekercsvégei a kommutátorból és akkor kuka. Az akksi fontos, hogy ne legyen öreg, szulfátos vagy cellazárlatos! Ezek mind nagyon le tudják húzni a rendszert.
Mivel kis teljesítményű a dinamód és tele vagy körben helyzetjelző lámpákkal, ezért is fontos, hogy a fényszóróizzód ne legyen 30/35W-nál erősebb!
Neked is kellemes húsvétolást!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Csa-bi :: 2017. április 15. 15:00 :: ::




Csa-bi: A dolog megoldódni látszik! ...jó sziu indiánként olvasni próbáltam a jelekből, mivel savkifolyás volt látható korábban az akkumulátor dobozban, sőt, korábbi dobra is rá volt folyva rendesen. Gondoltam, hogy az öregnek - 1927-ben született ha jól emlékszem, 2007-ben boldogult meg szegény - felforralta az aksit a töltés, mi következik ebből, hogy állítottak rajta alacsonyabbra. Bejött a gondolatom, elég volt a feszültségszabályzón feszíteni, rögtön felment 8 Volta a töltőáram - kézzel történő lefogás tényleg nem a vizsgálati módszerek mikéntje - ámbár eleve rossz irányba fogtam le akkor is - de természetesen ebből visszavettem, most terhelve olyan 6,3 Volt a töltés, összes lámpával - oldalkocsis egyébként - de lehet majd kicsit még adni kell neki, mert 10 km-t motoroztam lámpával, és kissé megmerítette az aksit, de már alakul! ...meg beleteszem az új aksit előtte, ámbár úgy látom ennek sincs baja, lámpa nélkül rögtön visszatöltött. Szóval nem kellett szerencsére végignyomoznom, hogy jó-e a dinamó, mert most már látni, nincs vele probléma, csak korábban visszaállították a töltést minimálisra - valamikor a 80-as években - 92-től eleve egy gyűjtő fészerében volt a vas 2014-ig míg hozzám került. Köszönöm a segítségeteket!!! Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 15. 7:57 :: ::




BGyuri: Köszi Gyuri a segítségeket! ...nagyon hasznos!!!

Előzmény: BGyuri


IZS73 :: 2017. április 15. 7:47 :: ::




http://www.carshistory.ru/posobie_mehanikam_motociklov/zazhiganie_i_elektrooborudovanie_motocikla/794 Fenti linkben megtalálható az РР-1 fesz.szabályzó négy hézagjának beállítása.

Válasz: IZS73


BGyuri :: 2017. április 13. 22:48 :: ::




Előbbi linken megtalálható egy 6V-os elektronikus fesz.szabályzó rajza is.Van egy ukrán emberke, aki gyárt ilyeneket.



BGyuri :: 2017. április 13. 22:23 :: ::




Б — батарея; Я — якорь; Ш — шунт; М — масса.Б - akkumulátor , Я - forgórész, Ш - állórész
Remélem, segít egy alábbi link is:
http://old-bikes.ru/index.html@p=364.html



BGyuri :: 2017. április 13. 22:12 :: ::




Híres: ....Óóóó, hogy most írod, már emlékszem, mikor anno Neked is ez volt a téma - akkor írtál is erről a digitális feszmérőről, tényleg! ...Ünnep után utána járok, hol tudok rendelni.

Előzmény: Híres Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 12. 9:07 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! ...való igaz, mikor elsőre olvastam, kissé elvesztem a történetben, de most 5 - 6-ik olvasat után kezdem érteni útmutatásod! ...kinyomtatom őket, és úgy állok neki lépésről lépésre ellenőrizni a tárgyalt dolgokat, nagyon nagy segítség nekem, mivel így legalább van inspiráció, hogy meg lehet csinálni! Minden képp beszámolok róla, mire jutottam - remélhetőleg hétvégén! Köszi fáradozásaid! Szép napot! Sándor

Előzmény: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 12. 9:04 :: ::




IZS73: Hali! Az enyémen már régóta van ilyen digit voltmérő ! Hasznos dolog👍!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Híres :: 2017. április 11. 19:26 :: ::




IZS73: Szívesen, remélem tudsz benne előrelépni!
A fesszabályzó érintkezőjét sose nyomkodd össze kézzel, főképp a viszáramkapcsolóét ne, mert olyankor alapjáraton az akksiból folyik vissza az áram a dinamóba...
Ha kétoszlopos a szabályzó akkor azon az oszlopon kell állítani lekötött akksi mellett az üresjárati feszültséget, amelyik három érintkezős, tehát két fix érintkező között mozog egy. Ennek a mozgó érintkező rugójának feszítésével emeled a feszültséget, lazítással csökkented. Ezzel sikerülni kellene belőni jó dinamó mellett az üresjárásit feszt. 7,8-8V-ra.Itt nagyon fontos, hogy felillesztett szabályzófedéllel is ellenőrizd a feszültséget, mert ha az fém, el tudja húzni mágnestérváltoztatással kb. mínusz 0,3-0,5 V-al a feszkót. Utána (de csak utána) a második, viszáramkapcsoló oszlopon be kell lőni a "bekapcsolási feszültséget" aminél összekapcsolódik a dinamó az akksival. Alapjáraton értelemszerűen nem, mert olyankor nem ad le teljesítményt a dinamó, tehát magasabb olyankor az akksi feszültsége. Ennél a beállításnál szintén a D+ és test között a voltmérő egy próbalámpát tegyél a fesszabályzó állandó + kivezetésére lekötött akksi mellett, majd baromi lassan emelve a fordulatot, egyszerre figyelve a műszert és a lámpát, 6,5V-nál kell kigyulladnia a lámpának. Ez után viszáram ellenőrzés; akkukábel és fesszab. + közé sorba egy ampermérőt bekötni, fordulaton mérhető valamekkora töltőáram az akksi irányába, alapjáraton az áramirány megfordul és kb. 2-3 A viszáramnál szét kell kapcsolódnia a viszáramérintkezőknek (1 pár).

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Csa-bi :: 2017. április 11. 18:35 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Köszönöm a segítséget, hétvégén megpróbálom kiszűrni, hogy hány Voltot is termel a dinamóm! ...mert töltés az van, az tény, csak túl alacsony fordulaton is, mint írtam 6,5 Volt terheletlenül. Néztem a feszszabályzót működés közben leszerelt fedéllel, a töltés bekapcsol, azt láttam, viszonylag alacsony fordulaton, és a viszáram kapcsoló is működött - két oszlopos a szabályzó - de hiába fogtam le kézzel az érintkezőket, egyik állásba sem szökött fel a feszültség - de lehet ez nem is a módja a vizsgálatnak! ...próbálkozom az Általad írt módszerrel! Köszi!!!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


IZS73 :: 2017. április 11. 12:14 :: ::




Mixer: Szia Zoli! Köszi, amennyit tudok segítek, remélem tippszinten használható, így neten keresztül!

Előzmény: Mixer Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Csa-bi :: 2017. április 11. 7:01 :: ::




Csa-bi: Jó ez a leírás így, mert kinyomtatja a Kolléga, vagy megnyitja okostelón, amikor éppen ott van nála egy villamossághoz kicsit jobban értő Kolléga, és már meg is tudják oldani a problémát.

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34 hozzászólás


Mixer :: 2017. április 10. 21:52 :: ::

« »