Belép
Regisztráció

Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu
IZS.hu » Fórum » Szerelés » DKW NZ » Emberek baj van kimértem a dinamóm...


« »




Soveny: Töltéssel ma nem foglalkoztam de a Planetamat előszedtem, váznyaktábla alatt ott az almazöld szín, tank lyukas aksis doboz szarrárohadva.....de megépitem vázba már belekültem 8 pálcát de még kell lakatolgatni (ugyanis valaki kettévágta hogy beférjen a trabantba ) A lényeg nem is ez hanem a hengerfejbe találtam 1 szétszedhetőelektródás gyertyát MSZes 175 hőérték, gondoltam kipucolom aztán jó lessz a polcra dísznek meg még sose szedtem szét ilyet nem is nagyon láttam De ha már rendbe lett hozva gondoltam beletolom a DKWba s láss csodát 1 kis rugdosás után indult vele. Ez a nam mind1 hogy egy 50 éves gyerty mág most is jó hibbátlan az alapjárat meg minden ezzel fogok járkálni találkozókra had hűházzon a sok nép Egy gyári Bosch barna bakelti pipa kéne már csak hozzá ha van valakinek felesleg átveszem

Előzmény: Soveny


Zs.Zsolt :: 2011. január 28. 19:42 :: ::




Zs.Zsolt: Király! Azért jelezd, ha még jutottál további eredményekre, nagyon érdekel a téma!

Előzmény: Zs.Zsolt Válasz: Zs.Zsolt


Soveny :: 2011. január 28. 13:19 :: ::




Soveny: Na utánaolvastam a dinamóknak. ki lehet hozni 7,2V stabilan csak nem ezzel a rezgőnyelves fesszabbal, az új félvezető-elektronikus szabályzókkal. Viszont sok türelemmel szerintem be lehet lőni 1V ingadozásra.

Előzmény: Soveny Válasz: Soveny


Zs.Zsolt :: 2011. január 27. 19:24 :: ::




Soveny: 5ös állásba kapcsolás előtt kap 1 gázfröccsöt. alapjárat van kb fél percig megáll, kettőt tekernék be az alapjárati csavaron ketyegne tovább nem állna meg duda van. a töltésállitó csavaron tekernék befelé eyget kettőt szerintem indulna rugásra, tolásra meg biztos hogy indul!

Előzmény: Soveny


Zs.Zsolt :: 2011. január 27. 14:18 :: ::




IZS.47: Igen, ebben igazad van. De eszerint az Izsek (azt mondják) kevés töltéséért nem is a dinamó, hanem a feszültségszabályzó a ludas? Szóval egy finomabban hangolható fesszabbal meg lehetne oldani a fordulattól független stabil 7.2V-ot? Mert ez alapján úgy tűnik, bírná a dinamó.

Zsolt, megy az akksi nélküli (5-ös állásban) indítás is? Rúgásra? Vagy az valóban csak tolva?

Előzmény: IZS.47 Válasz: Zs.Zsolt


Soveny :: 2011. január 27. 10:56 :: ::




Zs.Zsolt: Az előttem szólókhoz hasonlóan gratula a töltéshez,szerintem így tökéletes ahogy most van,mert ha alapjáraton nagyobb volna a töltés ,valószínű fordulaton mégjobban felugrana a feszkó és az már káros lenne az akksira.

Előzmény: Zs.Zsolt Válasz: Soveny


IZS.47 :: 2011. január 26. 21:43 :: ::




Soveny: Hát feltekerem én az 7V-re is de ez majd motorozás közben úgyis kiforr

Alapjárat...háát igen...1 gond van ömlik a kraft a jobb oldali kipuffból...ahogy Fulton tanácsolta annyit nyomtam le a torkán amennyi belefért...nektek is van ilyen tünet? Mondjuk lesz@rom csak mindent összeszutykol ráfolyik a díszkőre fater szívinfartust kap...

Előzmény: Soveny


Zs.Zsolt :: 2011. január 25. 22:28 :: ::




Zs.Zsolt: ...akarod mondani, e pompás orosz elektromos rendszerrel.

Gratula! Az a dinamó-bekötés lett tehát jó, amit megfejtettünk?
Világítással is ugyanilyen a töltés? Ennyinek kell lennie? Olyan furcsa, hogy alapjáraton csak 5.25. Oké, persze gondolom számolós alapjárat. Ha feljebb veszed, akkor már túltöltene fordulaton?

Előzmény: Zs.Zsolt Válasz: Zs.Zsolt


Soveny :: 2011. január 25. 21:34 :: ::




IZS.47: Na emberek van töltésem! Alapjáraton 5.25V 5.50V fordulaton 7.25V 7.50V És a töltéslámpa berugás után elalszik. rezgőnyelvek kicsit szikráznak (sötétben észrevehető csak) nagyon brutális. Gyujtást 0 állásba teszem töltéslámpa villog amég a motor forog. Szerintem minden jó. a bal oldali spanolócsavarral addig spanoltam a rugót még 5V nem jött ki a dinamóból alapjáraton (0.25V 0.45V indullt a dinamóból kilépő feszültség, világitó töltéslámpa) a töltéslámpa ekkor már csak pislákolt, illetve elaludt. a műszerem pontos nem gerjed nagyon király meg vagyok elégedve e pompás német motorkerékpárral

Előzmény: IZS.47 Válasz: IZS.47 Soveny


Zs.Zsolt :: 2011. január 25. 19:01 :: ::




Zs.Zsolt: Az a rezgőnyelv amelyiknek mind a két oldalán van érintkező,tehát kiengedve és behúzva is áramkört zár, az a feszültség szabályzó nyelv:alap állásban(kiengedve) közvetlenül összekapcsolja a dinamó töltő áramát a gerjesztő tekercsel,így dolgozik a maximumon ,közép állásban amikor sehovasem ér hozzá az érintkező az előtétellenáláson keresztül gerjeszt ,így már kevesebb áramot termelve,teljesen behúzott állapotban a gerjesztést megszünteti így arra az időre nincs áram termelés. A másik nyelv amelyik csak behúzva zár áramkört azt hívjuk áram kapcsolónak ,annak csak az a feladata hogy a dinamó töltő áramát töltés közben össze illetve nem töltés esetén szét kapcsolja az akkumlátortol. És most jön a lényeg:a feszültségszabályzó a dinamó töltő áramáról működik, ha rossz a dinamó a szabályzó se fog csinálni semmit. A dinamó le próbálásához elvileg nincs szükség fesszabályzóra, hangsúlyozom én még nem próbáltam , de én úgy csinálnám ,hogy előtétellenálásnak egy Kb 35-40 W-s izzót használva a tőltőkefét a gerjesztéssel össze zárnám(a gerjesztéshez szerintem elegendő áramot enged át ekkora izzó,és zárlat esetén is legfeljebb az izzó világít,vagy tönkremegy ) , és ha így keletkezik áram utána lehet baszakodni a feszültség szabályzóval azért a mesebeli 7.2-7.7 volt beállítására .

Előzmény: Zs.Zsolt Válasz: Zs.Zsolt


IZS.47 :: 2011. január 24. 23:48 :: ::




Zs.Zsolt: Ez most nem válasz a kérdésedre, de azt jól sejtem, hogy ezeket a méréseket analóg műszerrel célszerű intézni? Mivel a digitális a változó feszültség miatt hülye értékeket adna. Vagy csak a béna digitális? De nekem már rég kellett töltést néznem...

Előzmény: Zs.Zsolt


Soveny :: 2011. január 24. 23:32 :: ::




tygrIZS: Főtengelyem nem üt az kéne még szívrohamot is kapnák. A dinamóból kilépő áramot mértem. egyik test másikat meg a bal szélső bakelitecskére ment ahova a szénkefe is van kötva. (magyarul a 2 szénkefét mértem) ez reggel volt 0.20-0.25V kinyelezve 1V. Mindez estére lett 2.25V alapjáraton ami szép és jó csak az a baj hogy a fordulatszám emelésére elkezd csökkenni és nyélre eléri a nullát na most akkor ez mi hegy Gyujtásdonozban bal oldali spanoló csavart tekerem befelé, járó motornál addig még a töltéslámpa pislákolni nem kezd...de fordulaton nem hogy elaludna még jobban világít. Mintha valami fordítva működni. de a jobboldali rezgőnyelv állitgatása közben mértem én 11.25V is mint kilápő fesz csak az a baj hogy úgy nem rezeg az a szar csak 1szer összetapad....fesszab beállitáshoz minden jóljön Mert szerintem itt minden jó csak én nemtudom még beállitani...ja és 1szer talán volt töltésem a mai nap folyamán. mert + saru csak oda volt szúrva az aksira és az egyik nyelezésnél lecsúszott de a motor pörgött tovább csak alapon ált meg. de a töltéslámpám ugyan úgy világitott....

Előzmény: tygrIZS Válasz: Soveny


Zs.Zsolt :: 2011. január 24. 19:39 :: ::




Zs.Zsolt: A fesszab elött kell mérni a dinamót. ha az nem termel semmit akkor gond. Ha a forgórész üt, akkor az pláne gond, de lehet, hogy nem a forgórész, hanem már a főtengely miatt "tojás".Addig a fesszabbal nem izs érdemes foglalkozni amig a dinamó semmit se termel...A kommunátor rézlapkái közti réseket késsel ki kell kaparni fönnt ahol a dróttal érintkezik egy kicsit összekalapálni. A szénkeféknek nem szabad akadni, a rugókat izs át kell nézni. Aztán passz, van olyan hogy a drótok lakkozása sérül meg, és kész, szar az egész. A fesszab gyári beállítási méréseit elküldem Sovenynek, felrakhatná ide, vagy el izs küldhetem.

Előzmény: Zs.Zsolt Válasz: Zs.Zsolt


tygrIZS :: 2011. január 24. 19:24 :: ::




Emberek baj van kimértem a dinamóm össze vissza 0.20 0.25 V áramot termel alapjáraton nyelezve ki lehet belőle hozni 1V de az a plafon, kézzel összeérintett feszszebnál megjelenkik az 5.25V 6.25V de az az akksiból megy bele....illetve megpróbáltam villanymotort csinálni belőle 1 kicsit de nemment. meg sem bírja mozditani a főtengelyt pedig szoktak dinamókat így delejezni...kérdés még mindig az hogy mi lehet a probléma? Nem kapná meg a gerjesztést? Illetve P-35 gyujtásdoboznál az a másik rezgőnyelv mitcsinál? A dinamó Stalker szerint jó abba hiba nemlehet mert neki töltött....bár én forgórészeket cserélhettem mert az ő forgórészének a kommutátorában akkora tojás volt hogy csak na....de azzal sem töltött bár akkor nem mértem rá hogy mi jön ki a dinamóból....

Válasz: IZS.47 tygrIZS


Zs.Zsolt :: 2011. január 24. 11:22 :: ::

« »